Proceedings of the Korean Society for Quality Management Conference (한국품질경영학회:학술대회논문집)
Korean Society for Quality Management
- Semi Annual
Domain
- Machinery > Manufacturing Platform
- Economics/Management > Sectoral Economy
2007.04a
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본 논문에서는 사무 간접부서의 효율성 문제를 해결하고자 한다. 먼저 도요다 경쟁력의 원천인 유연생산 시스템의 아이디어를 응용하고자 하였다. 도요타의 유연생산시스템을 살펴보고, 프로세스 분석을 위해서 SIPOC 분석 기법을 살펴보았다. 도요타의 유연생산 방식을 사무 부서에 적용을 시도하였다. 실제 현장에 적용하여 효과를 보았다. 본 개선 기법은 인적 물적 제약이 많은 중소기업 및 공공부문의 경영혁신 방안으로 효과가 있을 것으로 제안한다.
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6시그마는 기업의 경영성과를 극대화를 위해 개발된 경영전략 방법론으로 알려져 있다. 기업이 경영성과의 극대화를 위해서 추구하는 것은 "이윤 추구"가 목표이다. 그래서 기업은 시장 점유율 확대를 위해 매출향상과 이익확대 및 원가절감을 위해 지속적으로 경영혁신활동을 추진하고 있다. 6시그마를 추진하는데 있어서 3P(Project, People, Process)가 6시그마 성공에 있어서 가장 핵심적인 요소다. 이는 능력 있는 조직구성원으로 하여금 문제해결을 통해 기업이 달성하고자 하는 목표를 달성하기 위해 프로젝트를 수행한다. 하지만 모든 프로젝트의 효과가 원가절감 또는 이윤 추구에 영향을 주는 것은 아니다. 경영성과를 극대화하기 위한 프로젝트는 재무성과 중심의 과제가 선정이 되어야 하고 그 재무성과는 품질비용(COPQ) 분석을 통해 도출될 수 있다. 본 연구는 K사에서 수행했던 프로젝트의 재무성과를 분석하여 품질비용(COPQ)이 프로젝트 효과에 미치는 영향을 조사고 향후 수행되는 프로젝트의 재무성과를 극대화하기 위한 프로젝트 선정의 효과적인 방향을 제시하고자 한다.
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최적의 혁신기법이란 각사의 핵심역량을 명확히 한 후 꾸준히 그리고 지속적으로 자사에 맞게 시스템(SYSTEM)을 변형해 나가는 과정에서 완성된다고 볼 수 있다. 반도체 제조사인 H사는 지난 IMF 때 경영적인 어려움을 극복하고 최근 각 부문(제조, 연구개발, 영업 등)의 탁월한 경영성과를 올리고 있다. 이러한 성과를 뒷받침하는 것은 경영혁신 활동이 일환으로 TPM을 2001년부터 꾸준하게 적용을 해 오고 있다는 것이다. 일반적으로 TPM은 제조중심의 활동이 대부분이나, H사는 R&D부문 경영혁신 활동에 TPM활동을 접목해 활동을 하고 있다. 본 연구는 H사의 R&D부문 TPM R&D보전의 10대 지주 활동과 연구개발 부문에서 활발하게 연구되고 있는 Lean DFSS의 두 방법론에의 장
${\cdot}$ 단점을 분석하여 좀 더 바람직한 방법론을 연구해 볼 필요가 있다. -
In this paper, we propose SSS Model for Service Quality Improvement. SSS Model is composed 3 parts, First is Search which mean find service problem by any method, Second is Solving which mean solve searched problem by any method. When solved result are got ESC performance, then work next step. Third is Succeed which mean control and maintenance solved problem. Our service real fields, there are few easily service quality improve Model. We try to prove this Model are well adapted Real fields.
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Customers have the various needs and personalities and try to get them. The behaviour of buying products, one of the highlight things, is the most general phenomenon of filling up their desires, and even these types are eventually personalized. Also there are various criteria for selecting it and also those are to be determined by the customers' own personalities. Mostly customers show the more attractive behaviours for those products which are more attractive to them, and for carefully buying them they use various paths. The criteria to buy the products are the mostly generalized things such as price, design, size, weight, trend, and so on, and it can be affected by the specifics of the products. But it is not definitely unimportant to consider the personality. Customers have the unusual personality for the product which is more attractive to them, and then for the unattractive, they only show the unclear criteria or specifics. The existing studies are focused on the product itself, and then they just show the results related to the specifics of the products, but it could be considered a case that the customers could think some products classified into the highly involvement products would be the lower involvement ones. Upon this, for same products if the customers show some differences of information(relating to the degree of involvement), I am going to figure it out by using AHP that what the criteria to buy is. In this study, with the computer products which are considered as the highly involvement products, I will select two groups showing the differences of awareness of the products, and then figure out the selecting criteria.
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In this study, it is going to improve basic thought continuously about railroad industry service quality. So, it studies connection between main factor about service quality and customer satisfaction for KTX railroad industry also general railroad service quality problems. To make clear, first of all, it could understand element structure through hunting factor analysis, and then, it has statistical test in conclusive factor analysis. Finally, it would be show successful service quality direction that is result of analyzing between all ingredients of KORAIL industry service quality and causality of customer satisfaction to apply ideal point.
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The university organization is getting more and more complicated both in function and size these days, and the particularity of university organization inherently has quite a few element of internal conflict. To cope with the rapidly changing university society, together with the all-out effort of university CEO, it is necessary to pay attention to the administrative employees who can really contribute to the organizational competitiveness a lot. The Service Quality Management provides the action guidelines to every individual members of organization and alternatives to the problems the organization is facing. According only Service Quality Management can improve the efficiency of the organizational management and the job efficiency of individual members. Thus, in actual proof researching, we conduct and analyze how the university industries do Service Quality Management such as 6 sigma through survey researching.
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Upon the basis at the end of March 2005, we have the 38.91 million cellular phone subscribers over the country and the total diffusion rate of the cellular phone is reached up to 76.1%. At this moment, it can be said the most people use it since the demand is still going on. Turning to the operation company, this is serviced by the SK Telecom, LG Telecom, and KTF, and there are at least 7 manufactures producing it including Samsung, LG, KTF ever, Motorola, SKY, Pantac and Curitel, Most users periodically change the service vendor to the others for buying new model or changing the service vendor. It is understood the customer's action occurred by the differences of the brand cognition. In this study, along with some parameters including the difference of the vendor's brand cognition, difference of satisfaction (mobile telecommunication, product), and the possibility to buy the product again, I am going to find out the relationship between the satisfaction of the provider's service
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The demand for mobile content has been increased dramatically upon proliferation of usages of mobile devices and the development of various contents. In addition, mobile services to satisfy various desires of these users spread rapidly into our daily lives. So, companies need to grasp what values the users think most important among the mobile content services in order to develop successful goods and services. Therefore, this paper will analyze what decision factors the service quality of mobile content of theses mobile communication services has and how they influence to customer satisfaction, and it will give suggestions for improving content qualities
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In this Paper, we try to find service quality factors form performance arts. We survey Customers Performance and make a Questionnaire based on Customer by interview and internet Homepage. We find Potential customer satisfying factor by using Kano Analysis and Timko's CS coefficient. We also discuss how to use this result, we hope our result to apply customer satisfying many fields not only Performance arts.
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In this Paper, we try to define Quality for understanding Quality Concepts. There are many definition of Quality by many scholars. We try to find modern Quality condetion, special 21C, Also Nowadays we introduce variously Quality Movement.
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본 연구는 최고경영자의 품질비용에 관한 리더십이 기업의 품질비용에 관련된 활동에 미치는 영향을 분석하였다. 또한 기업의 품질비용관련 활동이 생산성향상(원가절감)에 미치는 효과를 분석하였다. 분석의 결과에 의하면 품질비용에 관한 최고경영자의 리더십이 품질비용 관련 활동을 경유하여 생산성 향상에 긍정적 영향을 미침을 확인하였다. 이 연구는 생산성향상을 통하여 원가를 절감하기 위해서는 품질비용에 대한 최고경영자의 관심도가 매우 중요함을 보여주고 있다.
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본 연구의 목적은 급변하는 의료환경에 효과적으로 대처하기 위하여 우리나라 병원들을 대상으로 미국의 말콤 볼드리지 국가 품질상 (The Malcolm Bladrige National Quality Award)모형 중 의료분야 평가모형을 이용하여 우리나라 병원들의 의료품질을 평가하였다. 이를 위해 미국의 말콤 볼드리지 국가품질상의 평가기준인 리더십, 전략 계획, 측정
${\cdot}$ 분석, 지식관리, 인적자원 중심, 프로세스 관리, 환자${\cdot}$ 고객, 시장중심, 결과의 7개 항목을 이용하여 평가 항목들 간에 어떠한 인과관계가 있는지를 분석하고자 한다. -
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최근의 기업 환경은 글로벌화의 진전과 산업문명의 발달, 정보 습득이 용이 등으로 급속도로 소비자 중심의 시장으로 전환되었으며 이로 인해 기업 간의 경쟁은 급격히 가속되고 있는 상황이다. 이러한 상황 아래 고객에게 제공하는 가치가 유사한 기업들은 자사의 제품과 서비스를 차별화하여 기업의 경쟁력을 강화하기 위해 다양한 방법을 시도하고 있다. 이 다양한 방법들 중 대표적인 한 가지가 자사의 브랜드를 강력하게 만들어 관리하는 것이다. 현대의 소비자들은 단지 제품이나 서비스의 품질, 또는 가격들 중 하나로 제품을 선택하는 것이 아니라 종합적 경험으로 자신에게 각인되어 있는 브랜드의 선택을 통하여 제품이나 서비스를 구매하게 된다. 또 하나의 대표적인 방법이 경영혁신 활동이다. 기업은 기존의 업무 방법을 재현해서만은 지속적인 경쟁력을 유지할 수 없다. 변화하는 기업 환경에 맞춰 기업의 가장 중요한 부분을 본질적으로 변화 시켜야만 기업의 경쟁력을 지속적으로 유지, 향상 시킬 수 있다. 이에 본 연구에서는 기존에 연구된 문헌자료를 토대로 이론적 배경을 고찰하고 기업들의 경영혁신 추진 실태 조사와 K기관의 NBCI모델 통하여 산출된 브랜드 경쟁력 지수간의 상관관계를 분석함으로써 경영혁신 활동이 기업의 브랜드 자산 가치에 어떤 영향을 미치고 있는지 살펴보고자 한다.
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최근 우리나라에서 도요타를 벤치마킹하여 TPS를 도입하는 회사가 늘어나고 있다. 다품종 소량생산의 Lean 생산방식을 적용하기 위해서는 셋업시간의 단축 뿐만 아니라 이에 따른 셋업 품질능력이 향상되어야 한다. 따라서, 공정을 셋업하는 작업자들에게 이러한 Complex Target & Control Chart를 적용한다면, 통계적인 지식 없이도 공정의 불량을 예방 할 수 있으리라 확신한다. 이러한 관리도를 사용하여 공정능력을 향상한다면, 일본과 같은 높은 수준의 공정능력을 확보 할 수 있을 것이다. 단, 본 관리도는 현장 작업자를 위한 불량예방을 위한 품질관리 도구이며, 공정변동을 관리하기 위해서는 엔지니어 측면에서 관리도의 활용도 병행되어야 한다.
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본 연구에서는 정부부처에서 진행된 혁신과제에 근거하여 Inno-TRIZ(혁신 TRIZ) 모형을 개발하였다. 혁신의 목표 혁신가치, 모순 혁신가치, 해결원리 등을 도출하기 위해서 50개 부처의 실제 사례분석을 실시하였다. 여기서는 연구결과로 나타난 Inno-TRIZ모형과 적용방법에 대해서 소개한다.
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본 연구의 목적은 경영학 분야에서 끊임없이 화두로 제시되고 있는 고객만족에 대한 핵심 성공요인을 도출하는데 있다. 이를 위해 말콤 볼드리지 국가 품질상 수상 기업에 대한 사례 연구를 수행하여 고객만족을 위한 5개의 요인을 도출하였으며, 도출된 각각이 요인과 관계가 깊은 국내 기업을 선정하여 설문을 통해 도출된 요인과 고객만족과의 상관관계에 대해 검토하였다. 분석방법은 가설 검증에 앞서 측정 변수들에 대한 신뢰성 분석(Regression Analysis)을 수행하였고, 가설 검증을 위해 상관 분석(Correlation Analysis)을 실시하였다. 본 연구의 실증 분석 결과는 다음과 같다. 첫 번째, 고객 중심 사고와 고객만족은 높은 양의 상관관계를 가진다. 두 번째, 고객 및 시장 세분화와 고객만족은 높은 양의 상관관계를 갖는다. 세 번째, 종업원의 만족과 고객만족은 높은 양의 상관관계를 갖는다. 네 번째, 고객 접점 강화와 고객만족은 매우 높은 양의 상관관계를 갖는다. 다섯 번째, 고객 불만 해결과 고객만족은 높은 양의 상관관계를 갖는다. 본 연구의 이론적 공헌 및 시사점은 다음과 같다. 첫 번째, 말콤 볼드리지 국가 품질상의 심사기준에 근거하여 고객만족에 대한 연구를 국내 최초로 수행하여, 고객만족을 '경영품질'이라는 전체적 구조 속에서 바라볼 수 있는 기틀을 제시하였다. 두 번째, 말콤 볼드리지 국가 품질상 수상 기업에 대한 사례 연구를 통해 도출된 공통점과 관련이 깊은 국내 기업의 사례 연구 및 설문 조사를 진행함으로써, 국내 기업으로 하여금 현재 자사의 고객만족을 위한 전략의 수준을 확인하고, 개선의 기회를 발견하는데 도움을 줄 수 있는 계기를 마련하는 등 고객만족의 향상을 위한 새로운 방향을 제시하였다. 세 번째, 고객만족 전략을 수립하는데 있어 과학적이고, 체계적이며, 기업의 전체적인 구조와 조화를 이룰 수 있는 전략을 수립하는데 어려움을 겪었던 기업들에게 본 연구는 유용한 정보의 제공 및 활용을 지원할 수 있을 것으로 사료된다.
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반도체 산업에서 동일제품을 여러 라인에서 생산하는 것은 일반적이다. 모든 라인에서 생산된 제품의 품질수준의 동일 여부는 반도체 공정 계측데이터의 동일성 여부로 결정된다. 이러한 의사결정에 앞서 계측데이터를 생산하는 라인간 계측시스템의 동일성 검정은 필수적이다. 일반적인 두 집단의 동일성검정 방법은 동일시료를 두 집단에서 반복 측정하여 측정값의 차이를 비교하는 방법이다. 그러나, 반도체 계측특성은 동일시료를 반복 측정할 때, 물리적 영향 등에 의해 시료가 변화하여 반복측정이 난해한 특징을 가지고 있어 일반적인 반복측정 방식의 동일성 검정방법은 적합하지 않다. 본 연구에서는 반복측정이 난해한 반도체 계측 특성 하에서 가설검정을 이용한 라인간 계측 동일성 검정방법을 제시하고 실제 반도체 공정에 적용한 사례를 소개하고자 한다.
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본 논문은 CSI와 ESI조사를 연계 분석하는 모델을 제시한다. 각 조사 결과는 ESI-CSI, ESI-CSI 개선도, ESI-KPI Matrix형태로 표현되며, 부서(군)별로 해당 영역에 있어 현 상태를 해석하고 이후 전략을 세우는 과정을 거치게 된다. 이를 통해 기업은 직원만족도를 높이기 위한 지속적인 관리를 할 수 있으며, 더 나아가 고객 만족을 위한 높은 서비스 품질을 이룩하고, 유지하는데 도움이 될 것이다.
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본 연구는 항공사 기내서비스의 서비스 프로세스분석을 통한 서비스품질감사 시스템 개발에 관한 연구이다. 서비스는 고객과의 상호작용에 의해 창출되는 그 특성으로 인해 과정이 중시된다. 서비스 프로세스에 관한 연구는 서비스 개발단계에서 전체 서비스의 효율을 위해 미리 계획하는 것이 일반적이나 고객과의 상호과정을 거친 서비스창출 후에도 그 품질을 측정하기 위해 여러 가지 방법으로 분석이 이루어진다. 본 연구에서는 서비스청사진 기법을 통하여 항공사 기내서비스의 서비스프로세스를 분석하고 이를 서비스품질감사를 위한 체크 리스트 도구개발에 활용하여 최종적으로는 항공사의 기내 서비스품질감사 시스템을 개발하고자 한다.
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A business is an organized. profit-seeking activity that provides goods and service designed to satisfy customer' needs. For years, Internet users have been dream of intelligent software agents that automatically prowl the online world and bring back high-quality information. In the era of web2.0, Internet users can communicate each other on open platforms(e-mail, Naver Knowledge-In. Cyworld, Wikipedia, and blog etc.). The author investigate the impact of web2.0 user's perceived value. affective commitment. brand equity on loyalty intention. The results suggest that excellent service quality will be alternative solving in web2.0 business environment.
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본 연구는 고객의 형태에 따라 서비스 유형을 결정하는 지표를 설정하기 위하여 고객의 쇼핑태도를 절약형 고객, 단골고객, 개인화고객, 편의고객으로 분류하여 각각의 유형별 고객이 쇼핑태도와 SERVQUAL과의 인과관계를 분석하고 서비스 방향을 설정하기 위함이다. 본 연구는 SERVQUAL과 소비자의 소비 패턴과의 인과관계를 분석하여 기업이 제공하는 서비스의 도구를 개발하여 소비자가 원하는 서비스 경영의 방향을 설정하여 높은 수준의 품질과 서비스를 제공할 수 있는 도구를 개발하기 위함이다. 본 연구는 경기, 충북 지역의 20세-30세의 남
${\cdot}$ 여를 대상으로 설문하여 최근 젊은층의 소비 패턴을 분석하여 그동안 서비스 기업의 문제점인 고객 불만족, 고비용 저효율, 진정한 성과를 거두지 못한 구조직인 문제점을 해결할 수 있는 방안을 찾고자 하였다. 따라서 본 연구의 목적은 국내 젊은층을 주 고객으로 하는 서비스 기업에 적용 가능한 서비스 모형을 설정하기 위한 접근방법을 탐색하는데 있다. -
This study develops a model which measures service standardizations focused on the process of call center service. It analyzes the relationship between service standardizations and efficiency of business as well. The model consists of two dimensions to offering service and managing customers. These two dimensions have six major elements: accessibility, customer orientation, professionalism, offering a solution, customer satisfaction management, and customer information management. Also we assumed that low customer interaction and labor-intensive of service business increase the level of service standardization.
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Pearn et al.(2002) supposed the
$C_{pp}$ multiple process performance analysis chart. This chart display multiple processes with the process variation and process departure on one single chart. But, this chart can not display the distribution of the process variation and process departure. With bootstrapping method, we can display the distribution of the process variation and process departure on the$C_{pp}$ multiple process performance analysis chart. -
To conduct statistical process control needs the assumption that the process data are independent. However, most of chemical processes, like a semi-conduct processes do not satisfy the assumption because of autocorrelation. It causes abnormal out of control signal in the process control and misleading process capability. In this study, we introduce that Shore's method to solve the problem and to find the optimal subgroup size to estimate variance for AR(l) model. Especially, we focus on finding an actual subgroup size for small samples using simulation. It may be very useful for statistical process control to analyze process capability and to make a Shewhart chart properly.
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Product reliability is important to quality and competitiveness. Much management and engineering efforts go into evaluating reliability, assessing new designs and changes of manufacturing processes, identifying cause of failure. Major methods are based on environmental test. In this study, we analysis the environmental test data of the electrical component, unit, set. These data were gathered for 7 years.
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인터넷은, 전화로 대변되는 과거의 정보통신 서비스와는 달리 사회 전반에 막대한 영향력을 행사하는 서비스로 발전하였다. 인터넷에 대한 의존도는 향후 모든 정보통신서비스가 인터넷을 기반으로 제공되는 All-IP 디지털 컨버전스 시대에 더욱 더 심화될 것이다. 이 경우 오늘날의 인터넷보다도 QoS(Quality of Service)에 관한 이슈가 더욱 중요해질 것은 자명하다. 이러한 배경에서 ITU(International Telecommunication Union)나 IETF(Internet Engineering Task Force)등의 국제표준화 기구에서 차세대 인터넷 (Next Generation Network, NGN)에 대한 QoS 문제를 연구하고 있다. 그러나 이들 국제기구는 주로 기술공학적인 측면에서 QoS 문제에 접근하고 있어서 현실적으로 완전한 대안을 제공하지는 못하고 있다. 즉, 인터넷 산업의 특성상 사업자간 끊김없는 연동(seamless inter-operations)과 협력이 필수적인데, 이는 기술공학적 측면보다도 비즈니스 및 정책적 관점에서 다루어져야 되기 때문이다. 통신 사업자 및 벤더(vendor)의 글로벌 컨소시엄으로 출발한 TMF(TeleManagement Forum)나 QuEST Forum 등의 역할이 중요해지는 이유가 여기에 있다. 이미 이들 단체는 사업자간 합의에 의해 자발적으로 구축한 NGOSS 및 TL9000 인증시스템을 바탕으로, 망사업자를 비롯한 서비스공급자 및 벤더 등과의 원활한 협력관계를 구축하는 글로벌 de facto 표준을 마련한 바 있다. 본 연구에서는 QoS 보장을 목표로 하는 차세대 인터넷(NGN)의 현실적 성공 가능성을 높이기 위한 글로벌 표준화 노력을 소개하고 이들을 비교/검토한다. 특히, ITU 및 IETF 등의 NGN 개발계획을 비즈니스/정책점 관점에서 보완할 수 있는 TMF와 QuEST Forum의 접근법을 고찰하여, All-IP 컨버전스 환경에서의 QoS 이슈에 시사하는 바를 살펴본다.
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국내에는 약 200여개의 환경관련 비영리법인이 있다. 대부분 사단법인 및 재단업인이지만 대학교 산하의 연구소나 학회, 협회, 연합회 등 다양한 성격의 단체가 있으며 최근에는 시민단체로서 활동하는 곳도 많다. 특히 시민단체로 환경 운동을 하는 단체는 점점 그 영향력이 커지고 있다. 비영리사단법인인 경우 영리를 목적으로 사업을 펼칠 수 없지만 내부 필요 경비 조달을 위해 자체 사업 또는 산하 법인을 만들어 사업을 펼치는 곳도 있다. 이 보고서는 "E"사단법인이 환경 관련 수익사업 진출을 위해서 입안했던 프로젝트로서 일종의 기획서이다. 당시 지방자치 단체에 판매하고자 했던 상품은 이동식 화장실이다. 유사 기업이나 단체의 수익사업 진출 시 참고로 했으면 하는 바람으로 해당 사례를 싣는다.
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There are some kinds of greenfield in city. Greenfield is very important about cleaning air pollution. A green field is consist of street-trees, parks, river etc. Plants of greenfield normally take in carbon dioxide and exchange it for oxygen and water vapor; it now appears that plants can also take in other, more dangerous gases, through the tiny openings, or stomates, on their leaves. It is calculated the quantity of taking
$CO_{2}$ , and emission of$O_{2}$ and We analyse the economic effect about that in this paper. -
This study set the hypothesis to develop the method that was analysis and application of a reliability evaluation method of environmental material for the Computer, Color TV, Monitor, Microwave oven, Electric Refrigerator, Automobile parts, other goods. RoHS management and product reliability ensure method for the conservation of environment. Especially, this study emphasis on regulate export of the EU and North America that it's a environmental material problem. Therefore, this study emphasis on the application of a reliability ensure method of environmental material and the use of other parameter by environmental reliability test data. The result of this study is as follows. 1) There is relationship between regulate material and technical protecting system. 2) Characteristics of hazard material is operating a healthcare damage factor as well as regulate environmental factors.
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The purpose of this study is to examine the level of knowledge adequacy of semiconductor subjects of university. The sample was 287 graduates, graduated Bachelor degree in semiconductor within recently 5 years. Analyzing the level of knowledge adequacy, we could assure that the completion rate of major semiconductor subjects is about 40% and the rate of their knowledge adequacy is approximately 35%.
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There has been an increasing preference for product with cultural value as people have a growing cultural sensitivity and greater demand for cultural value in current global market. In response to that, countries need to develop cultural products which represent their distinctive cultures and traditions, and such efforts may aim to promote the creation of economically high value-added and enhance the cultural image. In this paper, first, we analyze the correlation between Culture, cultural industry and Cultural goods. In this context, my efforts centered initially on a thorough analysis on the current situation and environmental problems that Korean culture faces presently, and then, processed and organized them into major industry categories of character industry, through a statistical methodology, to estimate its market volume by industry and to analyze the inter-relationship and macro-economic pervasive effects among related industries as well as cultural window effects. This paper could lead to final practical solution and suggestions for optimum policy measures to be taken for a supreme cultural industry for Korea.
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Until now, Capitalism Problem are reported by many literature and are recognized which problem cannot be leave this matter unsettled. Global organization who suggest Ethics Management to solving Capitalism Problem. Global Excellence Enterprise who already use Ethics Management, well know Ethics Management are power Competitive factor for Enterprise to survive. It is firstly necessary to apply Ethics Management in Our country that is Appraisal Model for Ethics Management. In this paper, we suggest Appraisal Model for Ethics Management and apply to enterprise of middle standing.
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This paper is to investigate the relationship between international marketing and service quality, and the moderating effect of gender in that relationship. The data to make an empirical analysis were gathered from 269 workers in telecommunication sector. Multiple regression analysis revealed that (1) education was positively related with tangibility, reliability, responsiveness, empathy, assurance, and (2) internal communication was positively related with tangibility, reliability, responsiveness, assurance, and (3) delegation of authority was positively related with assurance. Hierarchical multiple regression analysis revealed that (4) compensation was more positively related with reliability in woman, and (5) employment security was more positively related with assurance in man.
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The purpose of this research is to test the effects of employee perceived job characteristics on service quality. Empirical analysis was based on the data of 692 hotel employees from Seoul and Gyung-gi province. To test the relationship between job characteristics and service quality, multiple regression analysis was applied, and hierarchial regression analysis(Cohen & Cohen, 1983) applied to test the moderating effects of gender and tenure. Multiple regressional analysis showed that job importance, job variety, and feedback had an affirmative impact on tangibility, reliability, responsiveness, assurance, empathy, but autonomy had a negative impact on tangibility, reliability, responsiveness, assurance.
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The purpose of this study was to identify convention service attribute that affecting participants' satisfaction and intention-to behavior. theory and existing literature related convention service are reviewed. Based on the literature review, the measurement scale was developed and used for collecting the data. A total of 171 useful sample was collected and utilized for the study. factor analysis, regression analysis, cluster analysis, and ANOVA were operated in SPSS. Three convention service factors were identified. It was found that these three factors affected participants' convention satisfaction and intention-to-behavior. Theoretical and managerial implications were discussed.
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The BMAP/M/N/O queueing system operating in Markovian random environment is investigated. The stationary distribution of the system is calculated. Loss probability and other performance measures are calculated. Numerical experiments which show the necessity of taking into account the influence of random environment and correlation in input flow are presented.
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최근 남북 관계는 경제협력, 사회문화교류, 체육교류 등 양적 질적으로 많은 변화가 일어나고 있으며, 향후에도 지속적인 변화가 전망된다. 따라서 우리는 북한의 현실을 객관적인 자료에 의하여 남한과 비교하여 분석할 필요가 있다. 우선적으로 남북한 주요지표 (인구, 경제성장률, 주요 제품 생산량, 사회간접자본 등)를 비교하여 본다. 다음으로 좀 더 구체적으로 석탄, 철광석, 비료, 철강, 직물 등의 광공업의 현황과 산업 발전에 주요 장애 요소가 무엇인지 알아보기로 한다. 그리고 현재 북한에서 채택하고 있는 산업중흥 프로그램이 무엇인지도 조사하기로 한다. 다음으로 북한에서 6자 회담에서도 강력히 요구하고 있는 에너지의 현황과 발전량에 대하여 상세히 알아보며, 북한 산업을 일으키기 위한 인프라의 문제점에 대하여 기술하기로 한다. 다음으로 북한의 교육체계에 대하여 조사하여 보고, 교육체계의 발전방향에 대하여도 검토하기로 한다. 마지막으로 궁극적으로 남북한 통일에 대비한 우리의 준비가 나아가야할 방향에 대하여 기술하기로 한다.
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북한은 향후 우리나라 경제 성장의 동반자가 되어야 한다. 북한의 생산 잠재력은 어느 정도 있으나, 기술력이 아직 현대적 수준에 미치지 못하고 있다. 한국에서 빈약한 경제환경이었던 70년대에 표준화와 품질관리를 확산 보급하여 산업화와 품질 향상에 기여한 경험을 북한에 살려 품질관리 기법과 내용을 전수 지원하므로써 북한의 제품 품질을 향상시키고 우리의 경제에도 도움이 되고자 하여 관련 연구회를 운영하고자 한다.
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The planning and scheduling is considered as an important function because it influence to the overall performance of production in manufacturing system for supporting global objectives. In this paper, propose the hybrid approach to solve the problem which considered alternative resources and sequences, a sequence-dependent setups and transportation times. The objective of this problem is minimize the makespan with AGV traveling time. A iterative two heuristic algorithm(PSO, SA) is proposed to obtain the sequence of operations and CPLEX package is used to obtain the optimal sub-lot sizes(OLS) when the sequence of operations and greedy-based AGV dispatching rules are fixed or given. we show that performance of iterative two heuristic algorithms and simple numerical experiment.
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The objective of this study aims at proposing a method of Supply Chain Management using Six Sigma. Six Sigma is at the top of the agenda for many companies that try to reduce cost and improve productivity. This paper explains how Six Sigma can be integrated and processed with Supply Chain Management.
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The practice of revenue management has become increasingly important in a number of industries, notably in the airline, hotel, and rental car industries. A common interest of these industries is to maximize their revenue by developing a variety of products from perishable and limited resources over a finite time horizon. This paper provides review of revenue management models and classifies them with 2 different criteria. Finally, this paper concludes with several promising future research topics.