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The Fantastic Realism (Magic Realism) representation on film Visualization research: The boundaries of Fantasy and reproducibility of Images

영화에 표현된 환상적 사실주의 (Magic Realism) 시각화 연구: 이미지의 재현성과 환상성의 경계

  • Nah, So-Mi (Dept. of Computer Graphic Design, Catholic Kwandong University)
  • 나소미 (가톨릭관동대학교 방송문화예술대학 CG디자인학과)
  • Received : 2016.11.01
  • Accepted : 2016.12.20
  • Published : 2016.12.28

Abstract

The film has always reflected the culture of the era based on reality and imagination. The visual effect in the film has mainly played a role of expressing the reality more realistically or recognizing the virtual as reality. This study examines the meaning and the effect of fantasy realism through Oasis of Lee Chang-dong. Fantastic realism has separated the reality from the imaginary space by using a dual meaning tool that affects the time and space in the film and reflects the human desire and desire to see. It was also reproduced in the real world through the medium of pigeons. In addition, it separates visualized space from non-visualized space in film narrative structure, separation of real and unreal space, segregation of consciousness and unconscious space, and separation of reality and reality space into power structure. With the development of technology, the image of the yellow image comes closer to us like reality, which will express the space of unconsciousness that we could not think of.

영화는 항상 실재(reality)와 허구(imagination)를 바탕으로 시대의 문화를 반영해 왔으며 영화에서의 시각 효과는 주로 현실을 더욱더 현실감 있게 표현하거나 가상을 현실로 인식시켜주는 역할을 해 왔다. 본 연구는 환상적 사실주의가 갖는 이미지를 이창동 감동의 오아시스를 통해 내표된 의미와 그 작용에 대해 알아보았다. 환상적 사실주의는 이미지로서 영화내의 시간과 공간에 영향을 미치며 인간의 보고자 하는 욕망과 보이고자 하는 욕망을 거울이라는 이중적 의미의 도구를 사용하여, 현실과 상상의 공간을 분리하였다. 또 비둘기라는 매개를 통해 현실 세계에 재현되었다. 영화 내러티브 구조에서 가시화된 공간과 비가시회된 공간을 분리시키고, 현실과 비현실적 공간의 분리, 의식과 무의식의 공간의 분리, 현실과 현실공간을 권력 구조로 분리하여 사용되었다. 기술의 발전과 함께 황상의 이미지는 우리에게 더 실재처럼 다가오고, 이는 우리가 생각하지 못한 무의식의 공간을 표현해 낼 것이다.

Keywords

References

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