A Study on the performance of internet companies in Chinese Consumers

중국소비자 특성에 따른 기업의 성과제고 방안

  • 유승균 (동국대학교 국제통상학과) ;
  • 한수범 (신흥대학교 무역정보과)
  • Received : 2013.11.28
  • Accepted : 2013.12.20
  • Published : 2013.12.27

Abstract

This study is targeted at chinese market about internet companies in chinese consumers character. According to the consumers characteristics, we want to see that the performance of internet companies of the empirical analysis. As a result, consumer awareness of internet companies, accessibility on connect line, and enhance the stability of deal to get significant results, respectively. These results show that the internet company needs to several factors for the enhance of performance in chinese market through its brand building, expansion of the server, the stability of the payment system, and education and training of human resources. However because this study is focused on the vast majority of China's 20 generation research, its result is not to expand throughout chinese all generation consumers

본 연구는 중국진출 한국인터넷기업을 대상으로 중국내 성과제고를 위한 방안모색을 하고자 중국 소비자의 특성에 따른 성과를 실증분석한 후, 이를 토대로 제고방안을 제시하였다. 연구결과, 인터넷기업에 대한 소비자 인식, 접근성, 거래안정성 등이 성과제고에 유의미한 결과를 가져오는 것으로 나타났다. 이를 통해 중국진출 인터넷기업의 성과제고를 위해서 자사에 대한 브랜드 구축, 서버의 확장, 결제시스템에 대한 안정성 제고, 고객과의 소통을 위한 인적자원의 교육 및 훈련 등이 필요함을 제시하였다. 다만, 본 연구는 대부분 중국의 20대에 집중되어 있어 연구성과를 중국 전체소비자로 확장하기에는 다소 무리가 있다.

Keywords