References
- 강선보 외. 2008. 인성교육. 경기: 양서원.(Kang, Sun-Bo et al. 2008. Personality Education. Kungki: Yangseowon.)
- 교육과학기술부. 2009. 창의와 배려의 조화를 통한 인재육성. 보도자료. 서울: 교육과학기술부.(Ministry of Education, Science and Technology. 2009. A Man of Ability through a Blend of Creativity and Care Management. Press Release. Seoul: Ministry of Education, Scienceand Technology.)
- 김현진. 1999. 다중지능 측정도구(K-MIDAS)의 타당화 연구. 석사학위논문, 서울대학교 대학원, 교육학과.(Kim, Hyun-Jin. 1999. A Validation Study of Multiple Intelligences Measurement(K-MIDAS).M.A. thesis, Seoul National University.)
- 박수영. 2008. 다중지능 독서 프로그램 적용 연구. 석사학위논문, 공주교육대학교 교육대학원, 초등교육방법전공.(Park, Soo-Young. 2008. A Study of How to Apply Multiple Intelligences Reading Program. M.A. thesis, Gongju National University of Education.)
- 송유선. 2007. 다중지능 이론을 활용한 독서 프로그램이 중학교 독서부진 학생의 독서태도와 학업성취도에 미치는 영향. 석사학위논문, 가톨릭대학교 교육대학원, 독서교육 전공.(Song, You-Sun. 2007. The Effects of the Multiple Intelligence-based Reading Program on the Middle School Underachievers's Reading Attitude and Learning Achievement. M.A.thesis, The Catholic University of Korea Reading Education.)
- 신성희. 2008. 다중지능이론에 근거한 독서교육 프로그램 개발. 석사학위논문, 이화여자대학교 교육대학원, 초등교육전공.(Shin, Seong-Hee. 2008. Development of the Teaching Program for Reading based on MultipleIntelligence Theory. M.A. thesis, Ewha Womans University, Elementary Education.)
- 오미선. 2010. 다중지능이론을 적용한 독서전략 개발. 석사학위논문, 공주대학교 교육대학원, 문헌정보교육 전공.(Oh, Mi-Sun. 2010. A Study on Development of Reading Strategies Adapting Multiple Intelligences.M.A. thesis, Kongju National University, Department of Library and Information Science Education.)
- 유승희. 2004. 다중지능이론에 기초한 러닝 센터 연구. 대구 교대 논문집, 39: 469-492.(Ryu, Seung-Hee. 2004. “A study of learning center based on multiple science." Taegu National University of Education Thesis Collection, 39: 469-492.)
- 좌연순. 2007. 다중지능 이론에 기초한 초등 독서교육 방법 연구. 석사학위논문, 제주교육대학교 교육대학원, 초등국어교육 전공.(Jwa, Yeun-Sun. 2007. The Reading Program Based on the Multiple-Intelligences Theory.M.A. thesis, Jeaju National University, Elementary Education.)
- 최영임, 한복희. 2009. 다중지능이 도서 선호 양상에 미치는 영향 분석. 한국문헌정보학회, 43(4): 106-109.(Choi, Young-Im & Hahn, Bock-Hee. 2009. “An analysis of multiple intelligences' effect on book selection preferences." Journal of Korean Library and Information Science Society, 43(4): 106-109.) https://doi.org/10.4275/KSLIS.2009.43.4.101
- 최원경. 2004. 다중지능 독서 프로그램이 독서 활동에 미치는 효과. 석사학위논문, 공주대학교 교육대학원 문헌정보교육 전공.(Choi, Won-Kyung. 2004. The Effects of Reading Program Based on Multiple-IntelligenceApproach on Reading Activities. M.A. thesis, Gongju University of Education.)
- 가드너, 하워드. 2007. 다중지능. 문용린, 유경재, 역. 서울: 웅진 지식하우스.(Gardner, H. 2007. Multiple-Intelligence. Translated by Young-Rin Mun & Kyong-Jae Rue. Seoul: WoongJin Jisikhouse.)
- 한기현. 2006. 다중지능 독서 프로그램이 독서 능력 신장에 미치는 효과. 석사학위논문, 한국교원대학교대학원, 초등국어교육전공.(Han, Gi-Hyein. 2006. The Effects of Multiple Intelligence Reading Program on the Improvement of Reading Ability. M.A. thesis, Korea National University of Education, Elementary Korean Education.)
- 홍인택. 2003. 감정 정보를 이용한 인간 행동 시스템의 인공적 구현. 석사학위논문, 중앙대학교 대학원, 컴퓨터공학과.(Hong, In-Taek. 2003. Artificial Development of Human Behavior System Considering EmotionalFactor. M.A. thesis, Chung-Ang University, School of Electronic Eng.)
- Armstrong, T. 1994. Multiple Intelligences in the Classroom. Alexandria, VA: Association for Supervision and Curriculum Development.
- Bronfenbrenner, U. 1994. 인간생태학: 개념과 관점. 인간 생태학적 측면에서의 가정학. 연세대학교생활과학대학 창립 30주년 기념 국제학술심포지움 자료.(Bronfenbrenner, U. 1994. “Human ecology: A concept and a viewpoint." Human Ecological Aspects of Home Studies. Yonsei Daehaggyo Saenghwal Gwahak Daehak Changlib 30junyeon Ginyeom Gugje Haksul Simpojium Jaryo.)
- Gardner, H. 1993. Multiple Intelligences: The Theory of Multiple Intelligences. 김명희, 이경희, 공역. 다중지능의 이론과 실제. 서울: 양서원.(Gardner, H. 1993. Multiple Intelligences: The Theory of Multiple Intelligences. Translated by Kim, Mung-Hye & Lee, Kyung-Hye. The theory of multiple intelligences and practice. Seoul: Yangsuwon.)
- Gardner, H. 1999. Intelligence Reframed. 문용린, 역. 다중지능-인간지능의 새로운 이해. 서울: 김영사.(Gardner, H. 1999. Intelligence reframed. Translated by Young-Ryn Mun. Multiple Intelligences-New Understanding of the Human Mind. Seoul: Kimyoungsa.)