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Policies of Broadcasting and Telecommunication In Smart Media Convergence Age: Focus on the Policy Paradigm and Public Relations Strategies for Dynamic Quality of Life

스마트미디어융합시대 방송통신정책: 삶의 질을 위한 정책 패러다임과 정책 PR을 중심으로

  • Received : 2011.09.05
  • Accepted : 2011.10.17
  • Published : 2011.10.31

Abstract

Nowadays, the rapid progress and worldwide use of smart-media(SNS) has resulted in coming of the smart media convergence age. In practice, however, the effectiveness of smart media convergence society is limited by the difficulties of using it, which include accessibility, waiting for loading, clutter, old information, privacy risks, expensive communication, etc. The conquest of these difficulties must be policy target of broadcasting and telecommunication for high quality of communication life. From this perspective, this paper proposes a new policy of broadcasting and telecommunication based on the dynamic quality of life for the smart media convergence society. This smart convergence policy will not promote only the development and production of smart media contents but also its stable supply and it will secure the accessibility and privacy. In conclusion, this paper reveals that the components of quality of life are important elements of broadcasting and communication policies which will eventually lead to the popular use of smart media and enhance its quality.

오늘날 SNS를 포함하여 다양한 스마트미디어들의 급속한 보급으로 새로운 스마트융합시대가 도래하고 있다. 그러나 이러한 스마트융합사회가 아직 효율적이지는 못하다. 특히 장시간의 로딩시간, 비싼 단말기와 이용료, 개인정보의 유출, 스팸메일과 음란폭력물, 잦은 끊김, 접속 장애, 정보격차 등 무수한 이용의 어려움 들이 아직 해결되지 못하고 있다. 이러한 문제점들은 당연히 방송통신 정책의 과제가 될 것이다. 이러한 관점에서 본 논문은 보다 효율적인 스마트융합사회를 만들기 위하여 역동적인 삶의 질에 기초한 방송통신 정책들을 제안하고 있다. 이러한 정책들은 새로운 방송통신 콘텐츠의 개발과 생산 그리고 안정적인 서비스의 제공과 프라이버시의 보호 등 지금까지 제기되는 정책적 과제들을 해결하는데 크게 기여할 수 있는 내용들이다.

Keywords