Abstract
The purpose of this study is to analyze the statistics of document delivery services(DDS) in 2007 and to suggest improved Plan at foreign journal supporting center which is established at K University library in 2006. This study is based on the monthly collected statistics of DDS from February 20 to October 31, 2007. Analysis is performed for the various aspects of DDS services and improvement plan is provided through the acquired knowledge in the process of watching daily routine.
본 연구의 목적은 2006년 K대 도서관에 시범 설치된 '전자 정보통신분야 외국학술지 지원센터'의 2007년도 원문복사서비스의 현황을 분석하고 그 개선방안을 제시하는데 있다. 본 연구는 2007년 2월 20일부터 2007년 10월 31일까지 9개월 동안에 이루어진 원문복사서비스의 월별 통계를 기본 데이터로 하고 있다. 외국학술지 지원센터의 원문복사서비스에 대해 다양한 측면에서의 분석이 이루어졌고. 동 업무의 수행을 통해 인지된 개선방안이 제시되었다.