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A Case Study in Applying Hyperautomation Platform for E2E Business Process Automation

E2E 비즈니스 프로세스 자동화를 위한 하이퍼오토메이션 플랫폼 적용방안 및 사례연구

  • Received : 2022.11.13
  • Accepted : 2023.02.21
  • Published : 2023.05.31

Abstract

As the COVID-19 pandemic is prolonged, non-contact work has increased, as well as the demand for automation of simple and repetitive questions and tasks with success of using them. Therefore, companies are attempting to expand the area of automated business and apply various technologies such as AI to complex and various business processes of E2E to provide automation of all business. However, the extension to Intelligent Process Automation (IPA) is still in its beginning stage so that it is difficult to find practical use cases and related solutions. In this aspect, it is safe to say that there is insufficient evidence for companies which have various and complex enterprise processes to make a decision about the adoption. In this study, to solve this problem, a Hyper Automation Platform (HAP) that consists of RPA, Chatbot, and AI technology was proposed. Moreover, an implementation method that can bring intelligent process automation using HAP, and practical use-cases were provided so that it makes it possible to review the implementation of the HAP objectively and comprehensively. This study is meaningful and valuable to check the feasibility of the Hyper Automation concept and to actively utilize HAP.

코로나19 펜데믹이 장기화되면서 비대면 업무가 늘어나고 단순반복적인 질문 및 업무에 대한 자동화 수요가 증가하였으며 성과도 보고 있다. 따라서 기업은 더 나아가 E2E 업무에 복잡한 여러 업무 프로세스를 연계하고 위해 AI 등 다양한 기술을 적용하여 모든 작업을 자동화하려고 시도하고 자동화 업무영역을 확장하고 있다. 하지만 Intelligent Process Automation(IPA)부분으로의 확장은 아직 적용사례 및 관련 솔루션을 찾아보기 어려울 정도로 시작 단계에 머물고 있어 복잡하고 다양한 업무 프로세스들로 구성되어 있는 전사업무의 자동화를 고려하고 있는 기업에서는 도입에 대한 의사결정을 내리기에는 부족한 면이 있다. 본 연구에서는 이를 해결하기 위하여 RPA, Chatbot, AI 기술을 적용한 Hyperautomation Platform(HAP) 구성을 제안하였고, HAP를 사용하여 지능형 프로세스 자동화를 가져올 수 있는 적용방안과 현업 업무에 적용 가능한 구현사례를 제시하여 객관적이고 종합적으로 도입을 검토할 수 있도록 하였으며, Hyperautomation 개념의 실현 가능성을 확인하여 HAP를 적극적으로 활용할 수 있도록 하는데 의미와 가치가 있다.

Keywords

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