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A Study on the User Experience for Airline ticket Reservation Service -Focusing on Skyscanner App-

항공권 예매 서비스 사용자 경험 연구 -스카이스캐너 앱을 중심으로-

  • Park, Seojin (Dept. of Digital Media Design, Hongik University, International Design School for Advanced Studies) ;
  • Kim, Seung-In (Digital Media Design, Hongik University, International Design School for Advanced Studies)
  • 박서진 (홍익대학교 국제디자인전문대학원 디지털미디어디자인 전공) ;
  • 김승인 (홍익대학교 국제디자인전문대학원 디지털미디어디자인 전공)
  • Received : 2018.12.19
  • Accepted : 2019.02.20
  • Published : 2019.02.28

Abstract

The purpose of this study is to investigate the phenomenon of user's use of services, focusing on Skyscanner apps, and to suggest improvements to provide better user experience. The service described in this paper is complicated in booking ticket and deficient its usability at a certain age. As a result, three point of improvement is derived. Provide clear information and countermeasures. And make operating procedure be convenient to learn. It is significant that this study suggested ways to improve ticket reservation services through Skyscanner, a major online ticket reservation service. In the follow-up study, I expected that this study will help the various business models improve its system such as UI design, improvement of information structure, and Skyscanner for silver generation.

본 연구는 항공권 예매 서비스 중 스카이스캐너 앱을 중심으로 사용자의 서비스 이용 현상에 관해 연구하고, 더 나은 사용 경험을 제공하기 위한 개선 방안을 제안하는 데 그 목적이 있다. 본 연구에서는 복잡한 항공권 예매 서비스의 현황과 특정 연령에서 사용성이 부족한 점에 주목해 살펴보았다. 그 결과 세 가지 인사이트를 도출해낼 수 있었다. 첫째, 명확한 정보를 제공해야 한다. 둘째, 학습이 용이하고 편리한 조작 과정을 제공해야 한다. 셋째, 오류 시 대처방안을 제공해야 한다. 이 연구는 주요 온라인 항공권 예매 서비스인 스카이스캐너를 통해 항공권 예매 서비스의 개선 방안을 제시했다는 점에 의의가 있다. 앞으로 이 연구를 바탕 삼아 후속 연구에는 도출된 인사이트를 적용하여 화면 디자인과 정보구조 개선, 실버세대를 위한 스카이스캐너 실버 버전 등 다양한 비즈니스 모델에 적용하는 등 다양한 관련 연구가 뒤따를 것을 기대한다.

Keywords

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Fig. 1. App User Trends (2018. 6)

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Fig. 2. Usage pattern analysis

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Fig. 3. Test screen

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Fig. 4. Jakob Nielsen's Curve

Table 1. Principles for assessing the usability of Steve Krug

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Table 2. Usability Test Overview

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Table 3. The result of Exploration for UI Usability

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Table 4. Characteristics of Interviewees

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Table 5. Skyscanner Service Usability Test

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References

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