Abstract
The purpose of this study is to investigate how startup companies with the UGC platform service model can traverse the death valley for the company's survival with limited resources and create a mutually beneficial market. To do this, an interview-based exploratory study was conducted to analyze the cause and effect of each factor on the initial activation strategy of the UGC platform. For many start-up companies, this research helps minimize errors in strategic trial and error.
본 연구의 목적은 플랫폼 비즈니스 모델의 초기 활성화 문제점인 Chicken & Egg Problem 이슈를 짚어보고자 한다. 이를 위해 인터뷰 기반의 탐색적 연구를 수행하여 UGC 플랫폼의 초기 활성화 방안에 대해 각 요인들의 인과관계와 영향을 분석하였다. 본연구의 결과를 통해 전략적 시행착오의 오류를 최소화하는데 기여하고자하며 또한, 투자자 측면의 UGC 스타트업에 투자함에 있어 피투자기업의 마일스톤상 현재 위치를 알 수 있도록 해 객관적인 투자의사 결정을 할 수 있는데 실무적 시사점을 제공할 수 있을 것으로 기대한다.