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Current Status of SNS Marketing Design and Development of Production Education

SNS 마케팅 디자인의 현황과 제작 교육 개발 방안

  • Received : 2018.09.02
  • Accepted : 2018.10.10
  • Published : 2018.11.30

Abstract

Today, SNS exists as the most influential medium. A variety of designs are being produced in the context of numerous SNS marketing designs and the increasing exposure of ads to SNS and portal sites. Recognizing the current status of sns advertising design, which is heating up more than a decade ago, we will study strategies to introduce an important part of education to be conducted in universities and the current way in which it is used and produced. Modern SNS marketing designs include promotional posters, card news, and banner ads, and are evolving into various forms and content that are combined with advertisements. In communicating or sharing information, the importance of real-time advertising product work and the saving of caustic costs are important. This requires a diversification of university education, as well as a change in quality and speed of production. When the graduates of SNS Design Production Education Development Plan and design work were carried out, they conducted a study on the education section where real-time work is possible to proceed to the industrial field. Through this research, we would like to consider the development of SNS marketing design personnel and the practical implications of training methods.

오늘날은 SNS가 파급력이 가장 큰 매체로 존재하고 있다. 수많은 SNS마케팅 디자인에 노출되어있고 SNS와 포털 사이트에 광고 노출이 많아지고 있는 상황에서 다양한 디자인들이 생산되어지고 있다. 10년 전보다도 가열되고 있는 sns광고 디자인의 현황을 알아보고 홍보와 광고 디자인의 제작에 필요한 커리튤럼을 고려하여 대학에서의 진행할 교육의 중요한 부분과 현업에 사용되고 제작되어지는 현재의 방식을 도입하는 전략에 대해 연구하고자 한다. 현대 SNS마케팅 디자인은 홍보포스터, 카드뉴스, 배너 광고 등이며 광고와 접목된 콘텐츠와 다양한 형식으로 진화되고 있다. 의사소통하거나 정보를 공유하는 데 있어, 실시간 광고 제작물 작업의 중요성과 가성비 절약이 중요하다. 이를 위해서 현장에서는 질적 향상과 함께 빠른 속도의 제작 방식으로 바뀌어 나가는 상황이며, 현재에 와서는 대학 교육의 다변화가 필요하다. SNS디자인 제작교육 개발 방안을 위한 졸업생 및 디자인 작업을 할 때, 산업현장에 나아갈 때 필요한 실시간 작업이 가능한 교육 부분에 대한 연구를 진행 하였다. 이 연구를 통하여 SNS 마케팅 디자인 인력 양성과 교육 방안에 대한 고려와 실무적인 의의를 가지고자 한다.

Keywords

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그림 1. SNS 페이스북 글로벌 광고 매출 Fig. 1. SNS Facebook global advertising sales

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그림 2.. 2018 SNS 월 이용자수 Fig. 2. 2018 SNS Monthly users

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그림 1. SNS 마케팅 디자인의 성공 사례 Fig. 1. SNS Success of Marketing Design

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그림 2. 영상 색채 이미지의 다양한 디자인 사이트 Fig. 2. Various design sites for video color images

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그림 3. 영상 색채의 배색을 위한 작업 사이트 Fig. 3. Work site for color coding of images

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그림 4. 무료 영상 무료 이미지 사이트 Fig. 4. Free Video Free Image Site

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그림 5. 영상 이미지의 MODE에 맞는 툴 제공 사이트 Fig. 5. Tools provided for the mode of the image

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그림 6. SNS 작업 사이즈 사이트 Fig. 6. SNS Work Size Site

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그림 7. SNS마케팅광고에 동영상 이미지의 삽입 툴 과정 Fig. 7. Inserting video images into SNS marketing ads

References

  1. Moon Ki Hong "A Study for Effective Marketing Communication Strategy Using Social Network Service: Web Brand Marketing with Twitter Use" 2011.12, 515-547 (33 pages)
  2. https://blog.naver.com/sunftown
  3. https://blog.naver.com/idcrew123/
  4. Joo, Heon Sik, "A Study on Content Production According to Change of Advertisement Types Used in Web Pages and SNS(Social Networking Service)" 2013
  5. Department for Education & Skills(2003), Information, Advice and Guidance for Adults: The Rational Policy Framework and Action Plan.
  6. https://tyle.io/
  7. Wang-Yun Yoo "Promotional Movie Production for the SNS Marketing", 2013.11, 579-586 (8 pages)