References
- 김성숙, 임해미(2015). 미국의 차세대 평가 PARCC와 Smarter Balanced 평가 비교 분석을 통한 평가 개선 방안 -6학년 수학을 중심으로-. 학습자중심교과교육연구, 15(7), 771-794.
- 남진영(2011). 대학수학능력시험 수리 영역 출제 체제에 관한 고찰. 학교수학, 13(1), 89-105.
- 남진영(2013). 호주의 대학 입학 수학 시험. 2013 대한민국 수학교육관련 학회 연합 학술대회 프로시딩. 2013.11.1.-2, 서울대학교.
- 남진영(2016). 7개국의 대학입학 수학 시험. 한국수학교육학회 포럼, 2016.10.14. 아주대학교.
- 남진영, 정연준(2011). 중국의 대학입학 수학 시험 분석 연구. 학교수학, 13(1), 1-17.
- 남진영, 탁병주(2016). 대학입학 수학 시험 국제비교 분석 - 미국, 영국, 호주, 싱가포르, 일본. 수학교육학연구, 26(2). 287-307.
- 박영용, 박윤정, 이헌수(2016). 대학수학능력시험이 고등학교 수학 학습 내용에 미치는 영향 - 문과계열 수학 성적 상위권 학생들을 중심으로 -. 한국학교수학회논문집, 19(2), 177-196
- 서보억, 남진영(2010). 한국과 일본 대학입학시험의 수학 문항에 대한 비교 분석. 수학교육, 49(4), 395-410.
- 이정무, 유진수, 이정아, 이경화(2016). 대학수학능력시험에서 통계적 소양 평가의 가능성 모색 - SAT 통계 문항과의 비교를 중심으로. 수학교육학연구, 26(3), 527-542.
- 임해미(2013). OECD PISA 수학 소양 평가의 특징 및 문항 특성 분석. 교과교육학연구, 17(4), 971-990.
- 전영주(2011). 중국 대학입학시험의 수학 평가내용 및 구성 고찰. 한국학교수학회논문집, 14(1), 85-100.
- 조성민, 김재홍, 최지선, 최인선(2014). 대학수학능력시험 수학 영역의 내용 영역에 대한 고찰. 수학교육 논문집, 28(2), 195-217.
- 조윤동, 남진영, 고호경(2009). 한, 중, 미, 일의 전국단위 대학입학시험 수학과 출제체제 비교를 통한 수리 영역 개선 방안 연구. 학교수학, 11(4), 547-565.
- 최인선, 이민희(2017). 대만의 대학입학시험 수학문항 분석. 학교수학, 19(2), 369-384.
- 한국교육과정평가원(2017). 2018학년도 대학수학능력시험 대비 학습방법 안내. 한국교육과정평가원. 수능 CAT 2017-1-3.
- A Level Content Advisory Board (2014). Report of the ALCAB Panel on mathematics and further mathematics. ALCAB.
- AQA (2017a). A level further mathematics specification. AQA.
- AQA (2017b). A level mathematics specification. AQA.
- AQA (2017c). AS level further mathematics specification. AQA.
- AQA (2017d). AS level mathematics specification. AQA.
- Board of Studies Teaching & Educational Standards NSW (2012). Mathematics General Stage 6 syllabus. BOSTES.
- Board of Studies Teaching & Educational Standards NSW (2016). Stronger HSC standards blueprint. BOSTES.
- Edexcel (2017a). A level further mathematics specification. Pearson.
- Edexcel (2017b). A level mathematics specification. Pearson.
- Edexcel (2017c). A level statistics specification. Pearson.
- Edexcel (2017d). AS level further mathematics specification. Pearson.
- Edexcel (2017e). A level mathematics sample assessment materials. Pearson.
- Edexcel (2017f). A level mathematics specification. Pearson.
- Edexcel (2017g). A level statistics specification. Pearson.
- Matarese, L. G. (2015). Current assessment methods and future trends in the American education system. 교육철학, 58, 119-146.
- NSW Education Standards Authority (2017a). Changes to Stage 6 assessment from 2018. NESA.
- NSW Education Standards Authority (2017b). Mathematics Advanced Stage 6: Final draft syllabus for consultation. NESA.
- NSW Education Standards Authority (2017c). Mathematics Extension 1 Stage 6: Final draft syllabus for consultation. NESA.
- NSW Education Standards Authority (2017d). Mathematics Extension 2 Stage 6: Final draft syllabus for consultation. NESA.
- NSW Education Standards Authority (2017e). New NSW Stage 6 syllabuses: introduction to new syllabuses and assessment requirements. NESA.
- NSW Education Standards Authority (2017f). NSW syllabus for the Australian curriculum: Mathematics Standard Stage 6 syllabus. NESA.
- NSW Education Standards Authority (2017g). Parent Guide: New Stage 6 syllabuses and assessment from 2018. NESA.
- Office of Qualifications and Examinations Regulation (2011) GCE AS and A level subject criteria for matheamtics. Ofqual/11/4988.
- Office of Qualifications and Examinations Regulation (2014) Completing GCSE, AS and A level reform. Ofqual/14/5466.
- Pye Tait Consulting (2014) Analysis of the completing GCSE, AS and A level reform consultation: final report. Ofqual/14/5549
- 高大接続システム改革会議(2016). 高大接続システム改革会議 最終報告. 文部科学省.
- 独立行政法人大学入試センター(2017a) 大学入学共通テスト(仮称) 記述式問題のモデル問題例. 独立行政法人大学入試センター.
- 独立行政法人大学入試センター(2017b). 大学入学共通テスト実施方針. 独立行政法人大学入 試センター.
- 独立行政法人大学入試センター(2017c). 大学入学共通テスト(仮称) 実施方針策定に当 たっての考え方(案). 独立行政法人大学入試 センター.
- 文部科学省(2017). 大学入学共通テスト実施方針. 文部科学省.