References
- 교육부 (2013). 수학 교사용지도서 3-1, 3-2. 교육부. The Ministry of Education(2013). Mathematics Guidance for Teachers 3-1, 3-2.
- 권기석 (2012). 스토리텔링 도입, 수학이 재미있어진다. 과학과 기술 no. 513. pp. 42-45. Kwon, K (2012) Introduction Storytelling. The Science & Technology no.513 pp.42-45.
- 권오남.주미경.박규홍.오혜미.박지현.조형미.이지은.박정숙 (2012). 고등학교 수학교사의 스토리텔링 수학교과서에 대한 이해. 한국수학교육학회지 시리즈 A <수학교육> 51(3), 223-246. Kwon, Oh Nam; Ju, Mi-Kyun; Park, Kyoo-Hong; Oh, Hye Mi; Park, Ji Hyun; Cho, Hyungmi; Lee, Ji Eun & Park, Jung Sook (2012). High School Mathematics Teachers' Conception of Mathematics Textbooks Based on Storytelling. J. KSME(Math. Edu) 51(3), 223-246.
- 김수철.이환철 (2014). '스토리텔링 수학' 관련 언론보도 내용 분석. 한국수학교육학회지 시리즈 E.<수학교육논문집> 28(2), 179-193. Kim, Soo Cheol & Lee, Hwan Chul(2014). An analysis of the articles about 'Storytelling Mathematics'. J. Korea Soc. Math. Ed. Ser. E: Communications of Mathematical Education. 28(2), 179-193.
- 류수열.유지은.이수라.이용욱.장미영.주경미 (2007). 스토리텔링의 이해. 글누림. Ryu, Sooyul; Ryu, Jieun; Lee Sura; Jang Miyoung & Joo. Gyeongmi(2007). Understanding of Storytelling. Geulnoolim.
- 박소화 (2012). 스토리텔링 기반 교수 설계 원리 및 모형 탐색. 서울대학교 대학원 박사학위 논문. Park, Sohwa (2012). Exploration of instructional design principles and a model based on storytelling. Dissertation for the degree of doctor. The Graduate School Seoul National University.
- 민미홍.허난 (2013). 중학교 1학년 수학 교과서에 반영된 스토리텔링 구성요소 분석. 한국수학학회지시리즈 E <수학교육 논문집> 27(4), 547-566. Min, Mi Hong & Huh, Nan(2013). A Study on component of storytelling on the middle school 1 mathematics textbooks. J. Korean Soc. Math. Ed. Ser. E:Communications of Mathematical Education. 27(4), 547-566.
- 서보억 (2013). 수학교육에서 스토리텔링에 대한 문헌분석 연구. 한국수학교육학회지 시리즈 A<수학교육> 52(1), 65-82. Suh, Bo-Euk (2013). A literature research on storytelling in mathematics education. J. Korean Soc. Math. Ed. Ser. A: The Mathematical Education. 52(1), 65-82.
- 오영범.박상섭 (2010). 초등학교 수학과 개념학습을 위한 스토리텔링 기반 학습 콘텐츠 개발. 한국정보교육학회 논문지 14(4), 537-545. Oh, Youngbum & Park, Sangseop (2010). Research & Development of Mathematics Learning Contents based on Storytelling for Concept Learning. Journal of the Korean Association of Information Education. 14(4), 537-545.
- 이윤호.강현석 (2013). 스토리텔링을 활용한 교과서 진술방안 탐색-초등 수학, 과학 교과서의 스토리텔링 요소 분석을 중심으로- 교육문화연구, 19(1), 83-118. Lee, Youn Ho & Kang, Hyeon-Suk (2013). Searching method of textbook's statement as a storytelling:focusing on analysis of storytelling element of math and science textbooks in elementary school. Journal of Education & Culture. 19(1), 83-118
- 채은숙 (2013). 스토리텔링 수학 수업에서 나타나는 의미 생성. 서울교육대학교 교육대학원 석사논문. Chae, Eunsuk(2013). The Generation of Meaning in Mathematics Teaching with Storytelling. Unpublished master's thesis, Seoul National of Education University.
- 최해실 (2011). 스토리텔링 그 매혹의 과학. 서울: 한울. Choi, H (2011). Storytelling the attractive science. Seoul: Hanul.
- 황신웅 (2009). 스토리텔링 구성요인과 좋은 스토리텔링 만들기. 마케팅 43(12). 33-38. Hwang, Shinwoong(2009). Components of storytelling and making good storytelling. Marketing 43(12). 33-38.
Cited by
- 스토리텔링 기반 수학 교과서에 대한 초등학교 4학년 학생들의 인지부하 분석 - '수와 연산' 영역의 한 주제를 중심으로 - vol.56, pp.1, 2017, https://doi.org/10.7468/mathedu.2017.56.1.1