참고문헌
- 교육과학기술부 (2011). 수학과 교육과정(교육과학기술부 고시 제 2011-361호). (Ministry of Education, Science and Technology. (2011). Mathematics Curriculum.)
- 서혜애 외 (2010). 과학.수학교사 생애주기 연수체제 구축을 위한 연구, 서울: 한국과학창의재단. (Seo, H. et al. (2010). Lifelong Professional Development System for Inservice Teachers of Science and Mathematics, Seoul: KFASC.)
- 우정호 (2004). 수학 학습-지도 원리와 방법, 서울: 서울대출판부. (Uoo, J. (2004). Principles and Methods of Learning-Teaching in Mathematics, Seoul: SNU press.)
- 이인제 외 (2004). 수학과 교사의 학생 평가 전문성 신장 모형과 기준, 서울: 한국교육과정평가원. (연구보고 RRE 2004-5-6) (Lee, I. et al. (2004). An Exploratory Study of Professional Standards of Korean Secondary School Mathematics Teacher's Assessment of Students, Seoul: KICE.)
- 한인기 (2013). Davydov의 활동이론에 기반한 초등학교 수학교과서의 내용 분석, East Asian Mathematical Journal 29(2), pp.137-168. (Han, I. (2013). An Analysis of Mathematics Textbook's Contents Based on Davydov's Activity Theory, East Asian Mathematical Journal 29(2), pp.137-168.) https://doi.org/10.7858/eamj.2013.011
- 황혜정 외(2012). 수학교육학신론, 서울: 문음사. (Hwang H. et al. (2012). New Theories of Mathematics Education, Seoul: Mooneumsa.)
- Aismontas B. B. (2002). Obshaya psihologiya, Vlados press.
- Davydov V. V. (1996). Teoriya razvivayushego obucheniya, Moscow: Intor.
- Freudenthal H. (2008). 프로이덴탈의 수학교육론 (우정호 외 역), 서울: 경문사. (원저 1991년 출판) (Freudenthal H. (2008). Theory of Mathematics Education of Freudenthal, Seoul: Kyungmoonsa. (Translated by Uoo, J. et al.))
- Krutetskii V.A. (1968). Psihologiya matematicheskih sposobnoctei shkolnikov, Moscow: Prosveshenie.
- Leont'ev A. N. (2004). Deyatelnocti, soznanie, lichinosti, Moscow: Academia.
- NCTM (2007). 학교수학을 위한 원리와 규준 (류희찬 외 역), 서울: 경문사. (원저 2000년 출판) (NCTM (2007). Principles and Standards for School Mathematics, Seoul: Kyungmoonsa. (Translated by Lew, H. et al.))
- Petrovskii A.V. et al. (1986). Obshaya psihologiya, Moscow: Prosveshenie.
- Polya G. (2005). 어떻게 문제를 풀 것인가? (우정호 역), 서울: 교우사. (원저 1971년 출판) (Polya G. (2005). How to Solve it, Seoul: Kyowoosa. (Translated by Uoo, J.))
- Repkin V.V. (1997). Razvivayushee obuchenie i uchebnaya deyatelnocti, Riga.
- Repkina G.V. & Zaika E.V. (1993). Otsenka urovnya sformirovannosti uchevnoi deyatelnosti , Tomsk: Peleng.
- Zinchenko V.P. & Mecheryakov B.G. (1996). Psihologicheskii Slovari, Moscow: Pedagogika-press.