References
- 강성덕. 2005. 에니어그램 교육프로그램이 중학생의 자아존중감, 사회성 및 대인관계에 미치는 영향. 석사학위논문, 서강대학교 교육대학원, 상담심리전공.(Kang, Sung Duk. 2005. The effect of the Enneagram Education Program on self-esteem, sociality and interpersonal relations to middle school students. M.A. thesis. Graduate School of Education, Sogang University.)
- 박지연. 2007. 독서치료가 저소득층 가정 아동의 성격 요인에 미치는 영향. 석사학위논문, 경기대학교 대체의학대학원, 정신치료전공.(Park, Ji Youn. 2007. The Effects of Bibliotherapy on the Personality factors of Childrenfrom Low-income Families. M.A. thesis. Graduate School of Alternative Medicine, Kyonggi University.)
- 이소희, 인보영. 2008. 아동기 에니어그램 성격유형 파악을 위한 탐색적 연구. 부모교육연구, 5(2): 100-129.(Lee, So Hee, & In, Bo Young. 2008. "An Exploratory Study on the Inventory of the Childhood Enneagram Personality." Korean Journal of Parent Education, 5(2): 100-129.)
- 이소희. 2009. 비전에니어그램 베이직과정 매뉴얼. 서울: 비전에니어그램 교육연구소.(Lee, So Hee. 2009. Vision Enneagram Basis Course Manual. Seoul: Vision Enneagram Education institute.)
- 정영미. 2012. 에니어그램 성격 유형에 따른 OPAC 탐색 성향과 만족도. 정보관리학회지, 29(3): 169-186.(Jung, Youngmi. 2012. "Influences of Enneagram Personality Types on OPAC Searching and Satisfaction." Journal of the korean Society for information Management, 29(3): 169-186.) https://doi.org/10.3743/KOSIM.2012.29.3.169
- 정희정. 2008. 유아 에니어그램 성격유형 관찰척도의 개발과 타당화. 박사학위논문, 숙명여자대학교.(Chung, Hee Jung. 2008. A Study on the Development and Validation of the Observation Inventory of the Preschool Children Enneagram Personality. Ph D. diss., Sookmyung Women's University.)
- 한윤옥. 2010. 성격유형과 독서성향 관계에 기초한 독서치료 가능성 연구. 한국문헌정보학회지, 44(3): 25-59.(Han, Yoon-Ok. 2010. "A Study on the Possibility of Bibliotherapy based on theRelationship between Personality Type and Reading Tendency." Journal of the Korean Society for Library and Information Science, 44(3): 25-59.) https://doi.org/10.4275/KSLIS.2010.44.3.025
- 한윤옥, 조미아. 2011. 독서교육에 있어서 청소년의 성격유형과 독서성향의 관련성 연구. 한국도서관․정보학회지, 42(4): 69-88.(Han, Yoon-Ok, & Cho, Mi-Ah. 2011. "A Study on the Relations of Personality Type and Reading Tendency of the Youth in Reading Education." Journal of Korean Library and Information Science Society, 42(4): 69-88.)
- 한윤옥, 조미아, 고정원, 백진환. 2012a. 성격유형을 적용한 청소년 독서지도 프로그램 운영방안에 관한 연구. 한국문헌정보학회지, 46(1): 78-97.(Han, Yoon-Ok, Cho, Mi-Ah, Ko, Jung-Won, & Paek, Jin-Hwan. 2012a. "A Study on the Operation of the Reading Guidance Program for the Youth According to Personality Type." Journal of the Korean Society for Library and Information Science, 46(1): 78-97.)
- 한윤옥, 백진환, 장해숙, 이보라. 2012b. 어린이의 성격유형에 따른 선호도서의 특성에 관한 연구. 한국문헌정보학회지, 46(3): 5-34.(Han, Yoon-Ok, Paek, Jin-Hwan, Jang, Hai Sook, & Lee, Bora. 2012b. "A Study on the Characteristics of Preference Books according to the Children's Personality Type." Korean Society for Library and Information Science, 46(3): 5-34.) https://doi.org/10.4275/KSLIS.2012.46.3.005