References
- 교육과학기술부 (2012). 수학교육 선진화 방안. 보도자료 (2012. 1. 10 일자).(Ministry of Education, Science, and Technology (2012). Ideas of Advancing Mathematics Education. A Press Release (Jan. 10, 2012). Seoul: Author.)
- 고호경외 12인 (2012). 중학교 수학 1. 교학사.(Ko, H., et al. (2012). Mathematics Textbookfor the 7th Grade. Seoul: Kyungmoon.)
- 우정호 외 16인 (2012). 중학교 수학 1. 두산동아.(Woo, J., et al. (2012). Mathematics Textbookfor the 7th Grade. Seoul: Doosandonga.)
- 김원경외 8인 (2012). 중학교 수학 1. 비상교육.(Kim, W., et al. (2012). Mathematics Textbookfor the 7th Grade. Seoul: Visangeducation.)
- 김민경 , 박은정, 허지연 (2012). '맥락성'관점에서 본 수 학교과서의 문제 분석, 한국학교수학회논문집 15 (1), 1-25.(Kim, M. K., Park, E. J, &Heo, J. Y. (2012). An analysis on mathematics textbook problems focusing on 'contextualization', Journal of the Korean School Mathematics Society 15(1), 1-25.)
- 김성준, 문정화 (2006). 유형별 맥락문제의 적용과 그에 따른 유형별 선호도 조사, 한국학교수학회논문집 9(2), 141-161.(Kim, S. J., & Moon, J., H.(2006). A study on the application of contextual problems and preference for contextual problem types. Journal of the Korean School Mathematics Society 9(2), 141-161.)
- 김민경 , 민선희, 김혜원 (2011). 수학 교과에서의 상황맥 락적 문제에 대한 교사의 인식, 수학교육 50(2), 149-164.(Kim, M. K., Min, S. H., & Kim, H. W. (2011). A study of the elementary teachers' perception about the situation-contextual problem in mathematics education, The Mathematical Education 50(2), 149-164.)
- 권오남, 주미경, 박규홍 , 오혜미, 박지현, 조형미, 이지은, 박정숙 (2012). 고등학교 수학 교사의 스토리텔링 수학 교과서에 대한 이해, 수학교육 51(3), 223-246.(Kwon, O., Ju, M., Park, K., Oh, H., Park, J., Cho, H., Lee, J., &Park, J. (2012). High school mathematics teachers'conception of mathematics textbooks based on storytelling, The Mathematical Education 51(3), 223-246.)
- 백조현, 박수홍, 강문숙 (2010). 스토리텔링기반 수학과 수업설계전략 모형개발: 확률과 통계를 중심으로, 교육혁신연구 20(1), 113-141.(Baek, J. Park, S. & Kang, M. (2010). A Study on Developing Strategies Model of Instruction Designingwith Story-telling in Mathematics-Based on "Probability and Statistics. Journal of Educational Innovation Research, 20(1), 113-141.)
- 서보억(2012). 스토리텔링( storytelling) 수학학습 자료개 발을 위한 문헌 탐색, 수학교육학논총 42, 243-256.(Suh, B. (2012). A literature review on storytelling for developing instructional materials, Proceedings of the 42th Conference of the Mathematics Education(pp.243-256). The Korea Society of Educational Studies in Mathematics.)
- 서지원(2012). 스토리텔링 수학 요리법. 수학교육학논총 42, 1-20.(Suh, J. (2012). How to cook mathematics usingstorytelling. Proceedings of the 42th Conference of the Mathematics Education(pp.1-20). The Korea Society of Educational Studies in Mathematics.)
- Egan, K. (1986). Teaching as Story Telling: An AlternativeApproach to Teaching and Curriculum in the Elementary School, Chicago: University of Chicago Press.
- Freudenthal, H. (1991). Revisiting Mathematical Education, Dordecht: Kluwer Academic Publishers.