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Study of Energy Management Strategy Considering Various Working Modes of Plug-in Hybrid Electric Tractor

플러그인 하이브리드 전기 트랙터에서 다양한 작업환경을 고려한 주행전략에 대한 연구

  • Kang, Hyungmook (School of Mechanical and Aerospace Engineering, Seoul Nat'l Univ.) ;
  • Jung, Daebong (School of Mechanical and Aerospace Engineering, Seoul Nat'l Univ.) ;
  • Kim, Minjae (School of Mechanical and Aerospace Engineering, Seoul Nat'l Univ.) ;
  • Min, Kyoungdoug (School of Mechanical and Aerospace Engineering, Seoul Nat'l Univ.)
  • 강형묵 (서울대학교 기계항공공학부) ;
  • 정대봉 (서울대학교 기계항공공학부) ;
  • 김민재 (서울대학교 기계항공공학부) ;
  • 민경덕 (서울대학교 기계항공공학부)
  • Received : 2012.06.18
  • Accepted : 2012.10.04
  • Published : 2013.02.01

Abstract

In recent years, eco-friendliness and high fuel economy have become important issues for commercial tractors. Electric tractors are often required for operation in a greenhouse. However, the battery capacity limits the available operation time. To overcome this problem, a plug-in hybrid electric tractor is considered a reasonable alternative. This tractor has a basic driving ability and can operate in various working modes such as mower, rotary, loader, and trailing. This study focuses on the energy management strategy by considering various working modes.

농업용으로 사용되는 소형트랙터 개발의 최근 이슈는 친환경과 높은 연비이다. 소형 트랙터는 비닐 하우스 등 실내에서 작업이 가능하도록 설계 되므로 최근 전기 트랙터에 대한 수요가 증가하고 있다. 그러나 전기트랙터는 배터리 등 전기에너지 저장장치의 용량 및 크기공간의 제약으로 충분한 작업시간과 성능 확보에 한계가 존재한다. 따라서 최근 전기 트랙터와 내연기관 트랙터의 특징을 결합한 플러그인 하이브리드 트랙터에 대한 개발이 진행 중이다. 트랙터는 기본 주행 능력외에 PTO 를 통한 여러 작업을 수행 할 수 있어야 하며, 플러그인 하이브리드 트랙터에서는 각각의 작업에 대한 주행전략이 필요하다. 본 연구에서는 트랙터의 작업 모드를 개발하고 그에 대한 각 작업의 작업시간 능력 등을 확인하였다.

Keywords

References

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