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캐릭터스티커 기능을 활용한 창의력 증진용 모바일 e-동화 웹앱 구현

An Implementaion of Mobile e-storytelling Application for Creativity Development using Character Sticker Function

  • 조희정 (숙명여자대학교 멀티미디어과학과) ;
  • 안다빈 (숙명여자대학교 멀티미디어과학과) ;
  • 김명원 (숙명여자대학교 멀티미디어과학과) ;
  • 박화진 (숙명여자대학교 멀티미디어과학과)
  • 투고 : 2012.12.03
  • 심사 : 2012.12.31
  • 발행 : 2012.12.31

초록

본 논문은 유아나 아동의 창의력을 키우기 위한 e-동화를 설계 구현하기 위한 연구로서 e-동화, 생각하는 질문, 캐릭터 그림판으로 구성되어있으며 특히 캐릭터 스티커를 사용하게 함으로써 그림을 쉽게 접할 수 있게 기능을 발전시킨 논문이다. 본 웹앱은 플래쉬로 제작된 동화를 보여주고 주어진 생각해보기 질문에 스티커를 변형시키면서 상상력있는 그림그리기로 답변하게 한다. 그림 그리기를 마치면 제목을 입력하고 저장할 수 있다. 질문을 통하여 한 번 더 생각하게 하고 생각한 내용을 표현할 수 있게 하는 교육용 콘텐츠로서 저장된 그림 목록을 통해 자녀의 생각이 얼마나 변화되고 다양해지는지 확인해 볼 수 있다.

The purpose of this paper is to plan and implement e-storytelling for improving children's creativity, which consists of e-storytelling, thinking questions, and character sticker canvas. Especially It makes children draw paintings feel easier by character sticker. This webapp shows the flash animation e-storytelling and gives the question to answer by painting with a fertile imagination on the canvas as transforming the character sticker. A user can input the title of painting and store it when finish the drawing. This is an educational tool which makes educatees think more and express their ideas through questions. Therefore, we can check how much children's imagination is changed and diversed by the stored paintings.

키워드

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