Culinary science and hospitality research (한국조리학회지)
- Volume 17 Issue 3
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- Pages.20-32
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- 2011
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- 2466-0752(pISSN)
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- 2466-1023(eISSN)
A Study on the use of Word-of-Mouth(WOM) Information in the Customers of Korean Local Food Restaurants: Focused on Jeonbuk Area
향토음식점 이용고객의 구전정보 이용 특성 분석: 전북지역을 중심으로
- Kim, Chul-Ho (Hotel, Restaurant & Institutional Management, The Graduate School of Human Environmental Science, Yonsei University) ;
- Cha, Jin-Ah (Dept. of Traditional Food Culture, Jeonju University) ;
- Choi, Mi-Kyung (Dept. of Food & Nutrition, Keimyung University) ;
- Jung, Hyun-Young (Dept. of Food & Nutrition and Research institute of Human Ecology, Mokpo National University)
- 김철호 (연세대학교 생활환경대학원 호텔.외식.급식경영) ;
- 차진아 (전주대학교 전통음식문화) ;
- 최미경 (계명대학교 식품영양학과) ;
- 정현영 (목포대학교 식품영양학과 생활과학연구소)
- Received : 2010.01.13
- Accepted : 2011.06.07
- Published : 2011.06.30
Abstract
The purpose of this study is to analyze customers' behavior in using word-of-mouth(WOM) information about Korean local food restaurants. The questionnaire developed for this study was distributed to 500 customers living in Jeonbuk area and a total of 455 copies (91.0%) were used for analysis. The statistical analysis was conducted using SPSS Win(12.0). The results were summarized as follows. The recommendation of people experienced'(
본 연구는 향토음식점에 대한 구전정보에 대한 고객행동을 규명하기 위하여 수행하였다. 설문조사는 전북지역 거주자 500명을 대상으로 총 455부(회수율 91.0%)를 분석에 이용하였다. 자료는 SPSS 12.0 프로그램을 이용하여 분석하였다. 연구결과 향토음식점에 대한 구전정보 중 가장 많이 활용하고 있는 정보원에 있어서는 '직접 경험해 본 주위사람들의 추천'
Keywords
- korean local food restaurant;
- word-of-mouth;
- promotion;
- customer behavior;
- selection attitudes;
- Jeonbuk area restaurant