DOI QR코드

DOI QR Code

Design and Implementation of .NET Remoting Common Framework Applied Design Pattern

디자인 패턴을 적용한 닷넷 리모팅 공통 프레임워크 설계 및 구현

  • 강윤성 (극동대학교 스마트모바일학과) ;
  • 이준환 (극동대학교 스마트모바일학과) ;
  • 조한진 (극동대학교 스마트모바일학과)
  • Received : 2010.11.03
  • Accepted : 2011.02.16
  • Published : 2011.03.28

Abstract

The main issue in the current software development is the development of a reusable and flexible software. Already many successful software development experiences have been proposed to extract patterns of common look, depending on the software environment or depending on the nature of the module you want to implement. Can develop the software quickly and accurately to select fit for the purpose of developing and reuse using experienced patterns. These developments are depending on the success and failure become a new experience and reuse again. Apply design pattern in software development is required, was not an option. In this paper, design and implement to a common framework applied design patterns for the development of reusable software using .NET Remoting in one of the technologies of distributed communication services.

현재의 소프트웨어 개발의 주요 쟁점은 재사용 가능한 유연한 소프트웨어의 개발이다. 이미 많은 소프트웨어의 성공적인 개발 경험은 소프트웨어의 환경에 따라 또는 구현하려는 모듈의 성격에 따라 공통된 모습을 패턴으로 추출하여 제시되고 있다. 경험된 패턴을 개발하고자 하는 목적에 맞게 선택하여 이를 재사용하면 빠르고 정확하게 소프트웨어를 개발할 수 있다. 이러한 개발은 성공과 실패에 따라 다른 새로운 경험이 되고 다시 재사용 된다. 소프트웨어 개발에 있어서 디자인 패턴의 적용은 선택이 아닌 필수 사항이 되었다. 본 논문에서는 재사용 가능한 소프트웨어 개발을 위해 분산통신 서비스 기술 중 하나인 닷넷 리모팅 기술을 사용하여 디자인 패턴을 적용한 공통 프레임워크를 설계하고 구현한다.

Keywords

References

  1. Erich. Gamma, Richard Helm And Ralph Johnson, John Vlissides, Design Patterns, Addison-Wesley, 1995.
  2. 전병선, .NET Enterprise System CBD 개발 방법론, 영진닷컴, 2004.
  3. Simon. Robinson, Professional C#, Wrox, 2001.
  4. 궁상환, "USN 미들웨어 설계사례를 통한 패턴지향 아키텍처 설계방법의 개선", 한국콘텐츠학회논문지, 제7권, 제11호, pp.1-8, 2007. https://doi.org/10.5392/JKCA.2007.7.11.001
  5. 궁상환, "UML을 응용한 GLORY 소프트웨어 아키텍처의 표현", 한국산학기술학회논문지, 제10권, 제8호, pp.1970-1976, 2009. https://doi.org/10.5762/KAIS.2009.10.8.1970
  6. Edward A. Jezierski, Application Architecture for .NET Designing Applications and Services, Microsoft patterns & practices, 2002.
  7. 최진명, 류성열, "패턴 기반 소프트웨어 개발을 위한 효과적인 패턴 선정 프로세스", 정보과학회논문지, 제32권, 제5호, pp.346-356, 2005.
  8. David Trowbridge, Dave Mancini And Dave Quick, Enterprise Solution Patterns Using Microsoft .NET, Microsoft Patterns & practices, 2003.
  9. Joel Pobar, Dodge Common Performance Pitfalls to Craft Speedy Applications, Microsoft MSDN Magazine, 2005.
  10. http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff664433 (v=PandP.50).aspx
  11. 이환진, 최병엽, "COM+ 기반의 다중 계층 아키텍처 환경", 한국정보처리학회 학술대회논문집, 제12권, 제1호, pp.975-978, 2005.
  12. 권오현, "유비쿼터스 환경의 물류관리업무를 대상으로 한 계층구조 컴포넌트의 설계 및 구현", 한국멀티미디어학회논문지, 제9권, 제10호, pp.1361-1370, 2006.
  13. 유경상, 닷넷 스마트 클라이언트: 스마트 클라이언트가 작동하는 원리 살펴보기, 마이크로소프트웨어, 2007.