Adoption Strategy for Social Network Service in Enterprise

기업의 성공적인 SNS 도입 전략

  • Suh, Yoon-Kyo (u-Service Consulting Department, Market Solution Consulting Team, SK C&C) ;
  • Kim, Ju-Wan (u-Service Consulting Department, Market Solution Consulting Team, SK C&C) ;
  • Cho, So-Yun (u-Service Consulting Department, Market Solution Consulting Team, SK C&C)
  • 서윤교 (에스케이 씨앤씨, 마켓 솔루션 컨설팅팀) ;
  • 김주완 (에스케이 씨앤씨, 마켓 솔루션 컨설팅팀) ;
  • 조소연 (에스케이 씨앤씨, 마켓 솔루션 컨설팅팀)
  • Published : 2011.12.31

Abstract

In recent years, SNS (Social Network Service) has spread globally and general corporate' utilization of SNS is gradually increasing. Accordingly, the scope of utilizing SNS is expanding not only as a simple publicity of products and services but also as a communication tool among the company members, the customer service and the product development, etc. This study is examining the related cases classified by the premier activities and the supportive activities of the private companies' viewpoints of utilizing the SNS. Based on this study results, we are proposing the strategic considerations for the private companies' SNS adoption by synthesizing the results of the analytical researches of the SNS cases that support the companies' value chain and the considerations of companies' utilization of the SNS that are proposed by the various private companies' research laboratories.

최근 몇 년 사이 전 세계적으로 SNS(Social Network Service)가 확산되면서 일반 기업에서의 SNS 활용도는 점차적으로 증가하는 추세이다. 초기에 자사 제품 및 서비스의 단순 홍보에서 벗어나 최근에는 사내 구성원의 소통의 도구, 고객 서비스 및 제품 개발 등 다양한 분야로 활용 범위가 확대되고 있다. 본 연구는 SNS 에코시스템에서 민간 기업들의 SNS 활용 차원의 가치 사슬의 본원적 활동과 지원적 활동으로 구분하여 관련 사례를 살펴본다. 본 연구의 결론으로 기업들의 가치 사슬 지원 SNS 사례 조사/분석 결과와 여러 민간 기업의 연구소에서 제시한 기업 SNS 활용의 고려 사항을 종합하여 민간 기업들의 SNS 도입을 위한 전략적 고려 사항을 제시하고자 한다.

Keywords

References

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