Proposal of a Novel Hybrid Arbitration Policy for the Effective Bus Utilization Control

효율적인 버스점유율 관리를 위한 새로운 하이브리드 버스 중재방식의 제안

  • Published : 2010.01.25

Abstract

We propose the novel Hybrid bus arbitration policy that prevents a priority monopolization presented in fixed priority and effectively assigns a priority to each master by mixing fixed priority and round-robin arbitrations. The proposed arbitration policy and the others were implemented through Verilog and mapped the design into Hynix 0.18um technology and compared about gate count and area overhead. In the results of performance analysis, we confirm that our proposed policy outperforms the others and effectively controls the bus utilization.

우리가 제안한 새로운 하이브리드 버스 중재 방식은 기존의 Fixed priority 방식과 Round-Robin 방식을 혼재한 것으로 고정된 우선순위로 인한 버스 우선권 독점현상을 방지하고 각 마스터에 효율적으로 버스 우선권을 할당한다. 제안한 중재 방식과 기존의 방식들은 verilog와 하이닉스 0.18um 공정 라이브러리를 이용하여 합성하고, 게이트 카운트와 면적 용적을 비교함으로써 검증하였다. 성능 분석 결과, 우리가 제안한 중재방식이 기존의 방식들보다 성능이 우수하고, 버스 점유율의 효율적인 관리가 가능함을 확인할 수 있었다.

Keywords

References

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