The Developing Process and Transformation of Gloval Retailers - The Case of AEON Group -

  • Published : 2008.04.30

Abstract

The purpose of this study is to investigate AEON Group which is the largest retailers in Japan. There are same characteristic between E-mart and Aeon. They adopted hyper method as like as European and American. In addition to this, they applied their own custom. As I reviewed about the stages of development corporate, it is enabled to be expected the strategy of Aeon. The corporate will be a holding company and planning to expand branch to hundred in China.

본 연구는 2007년 다이에 주식을 인수해 일본 최고의 소매기업이 되었는데, 한국의 이마트와 마찬가지로 구미계통의 하이퍼 방식에다 자국특유의 관습을 살려 성공했다. 본고에서는 이온그룹을 중심으로 소매업의 성장과정을 통해 특징과 분기점에 있는 동사의 금후 전략을 어느 정도 전망할 수 있다. 금년 8월 21일 순수 지주회사로 이행하며, 북경을 필두로 2010년까지 중국시장의 100개점포를 목표로 하고 있다.

Keywords