물리적 모션 분석을 이용한 만화 스타일의 비디오 생성

Cartoon-Style Video Generation Using Physical Motion Analysis

  • 발행 : 2008.07.15

초록

본 논문에서는 일반적인 비디오의 모션을 만화와 같은 스타일로 자동으로 변환해주는 시스템을 제안한다. 이 시스템은 비디오의 물리적인 상황에 맞게 자연스러운 변형을 손쉽게 적용할 수 있는 새로운 비디오의 만화화 방법이다. 선택된 비디오 오브젝트의 운동량, 운동방향, 힘과 같은 물리적인 요인들을 분석하여 물리적으로 타당한 변형을 적용함으로써 자연스러운 효과를 적용한다는 것이 장점이다. 전통적인 애니메이션에서 사용하는 몇 가지 전형적인 디포메이션 시나리오를 구축하고 사용자가 손쉽게 원하는 효과를 선택하여 적용한다. 타이밍 컨트롤과 카툰 렌더링을 사용하여 최종적으로 역동적이고 만화 같은 비디오를 만들어 낸다.

In this paper, we propose a system to convert a video motion into cartoon-style animation automatically. Our system is a new video cartoon stylization method that can apply natural transformation with satisfying physical constraints. It applies physically reasonable transformation to a selected video object with considering physical information such as momentum, movement direction and force. We construct several deformation scenarios which correspond with traditional animation techniques, then a scenario can be easily selected to apply the effects. Finally, this system gene-rates a dynamic cartoon-style video by timing control and a cartoon rendering technique.

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