References
- 이상규, 국내 중저가호텔의 경영전략유형에 따른 경쟁력 강화방안이 경영성과에 미치는 영향, 세종대학교 대학원 박사학위논문, 2007.
- E. Watkins, "The Making of Mid-Market Hotel Company," Lodging Hospitality, Vol.51, No.8, pp.23-25, 1995.
- 한국문화관광정책연구원, 중저가형 관광숙박시설 확충 및 활성화 방안, 기본연구 2002(2).
- M. Quest, "Is There a Future for Low-Tariff UK Hotels," Caterer and Hotelkeeper, 1983(9).
- D. Lee and D. Bale, "An Introduction in the Budgets," Three Views, Cornell H. R. A. Quarterly Administration, pp.11-13, 1984.
- D. Gilbert and I. Arnold, "Budget Hotels," Leisure Management, 1988.
- A. Roper and R. Carmouche, "Budget Hotels; A Case of Mistaken Industry," International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol.1, No.1, 1989.
- L. Gilbert, "A Budget Hotels," Leisure Management, 1990(9).
- 장택호, 중저가호텔 상품화 및 마케팅 방안에 관한 연구, 세종대학교 대학원 석사학위논문, 1992.
- 이정자, "버짓호텔에 관한 연구; 개념과 특성 및 역할", 호텔경영학연구, 제2호, 1994.
- 백순복, 중저가호텔의 체인화 방안에 대한 연구, 세종대학교 경영대학원 석사학위논문, 1999.
- 이주형, "중저가호텔 경쟁력 제고 방안", 관광경영학연구, (20): pp.277-299, 2004a.
- 고호석, 박관수, "국내 중저가 숙박시설에 대한 외국인 FIT 선택속성에 관한 연구", 관광학연구, Vol.16, No.1, pp.163-185, 2001.
- 신국철, 중저가호텔개발 사업계획서, 한국관광공사, 1997.
- 이주형, "중저가 관광호텔 선택요인 연구", 호텔경영학연구, 제9권, 제2호 pp.87-108, 2000b.
- 정규엽, 이병관, "호텔 EF(Executive Floor)의 선택속성에 관한 연구", 호텔경영학연구, 제11권, 제 2호, pp.201-223, 2003.
- R. C. Lewis, "Solating Differences in Hotel Attributes," The Cornell H. R. A. Quarterly, pp.64-77, 1984.
- B. J. Knutson, "Frequent Travellers; Make Them Happy and Bring the Back," The Cornell Hotel and Restaurant Administration, Quarterly, Vol.29, No.1, pp.82-87, 1988. https://doi.org/10.1177/001088048802900121
- F. Salehr and C. Ryan, "Client Perceptions of Hotels," A Multi Attribute Approach, Tourism Management, Vol.13, No.2, pp.163-168, 1992. https://doi.org/10.1016/0261-5177(92)90058-F
- P. A. Weaver and H. C. Oh, "Do American Business Travellers have Different Hotel Service Requirement?" International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol.5, No.3, pp.16-21, 1993. https://doi.org/10.1108/09596119310040525
- K. McCleary, H. Weaver, and J. Hutchinson, "Segmenting the Business Traveler Market," Journal of Travel & Tourism Marketing, Vol.1, No.4, p.58, 1993. https://doi.org/10.1300/J073v01n04_04
- J. Lutz and C. Ryan, "Hotel and the Business Woman; an Analysis of Business Women's Perception of Hotel Services," Tourism Management, Vol.15, No.5, pp.349-356, 1993. https://doi.org/10.1016/0261-5177(93)90003-4
- R. Griffin, L. Shea, and P. Weaver, "How Business Travelers Discriminate between Mid-priced and Luxury Hotels," An Analysis Using a Sample a Longitudinal Sample, Journal of Hospitality and Leisure Marketing, Vol.4, No.2, pp.63-75, 1996. https://doi.org/10.1300/J150v04n01_05
- G. Samons, P. Moreo, L. Benson, and F. DeMicco, "Analysis of Female Business Travellers Selection of Lodging Accommodations," Journal of Travel and Tourism Marketing, Vol.8, No.1, pp.65-83, 1999. https://doi.org/10.1300/J073v08n01_04
- 한승엽, 비즈니스 FIT 시장의 세분화에 대한 연구, 세종대학교 대학원 박사학위논문, 1995.
- 김우곤, 박병권, "호텔선택에 있어서 합리적 행동이론의 적용, 상용고객을 중심으로", 관광학연구, Vol.24, No.8, pp.119-134, 1997.