A Study on Development of U-Manless Overload Regulation System

U-중차량 무인과적단속시스템 구축방안에 대한 연구

  • 조병완 (한양대학교 토목공학과) ;
  • 김도근 (한양대학교 토목공학과) ;
  • 최해윤 (㈜동일기술공사 부설기술연구소) ;
  • 박정훈 (한양대학교 토목공학과) ;
  • 윤석민 (한양대학교 토목공학과)
  • Published : 2007.06.30

Abstract

Overloaded Vehicles are one of biggest of hazard in durability decrease of roads and bridges. Thus, regulation was put in force about overloaded vehicles to reserve this problem. However, existing system had many problems. For these reasons, this paper presents solutions of U-intelligent overload vehicles regulation system based on manless and wireless for fixing of problems of existing system and construction of u-lTS. With this in mind, we studied about composition method of system, applications of USN, design of system controller, WCDMA/HSDPA and we verified performance of WIM Sensors in this paper.

과적차량은 도로와 교량의 내구성 감소에 가장 큰 위험요소 중 하나여서 지금까지 이런 문제를 제한하기 위해 과적차량에 대한 단속이 실시되어 왔다. 그러나 기존의 시스템은 많은 문제점을 내포하고 있어서 이에 대한 대처방안이 요구되고 있다. 이러한 이유로 본 논문에서는 기존 문제점 해결과 u-ITS의 구축을 위해 무인화, 무선화 기반의 U-중차량 무인과적 단속시스템 구축방안을 제시하며 이를 위해, 시스템 구성방법, USN의 적용, 시스템 제어부와 WCDMA/HSDPA의 설계에 대해 연구하고 WIM 센서의 성능에 대해 검증하였다.

Keywords

References

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