Communications of Mathematical Education (한국수학교육학회지시리즈E:수학교육논문집)
- Volume 21 Issue 1 Serial No. 29
- /
- Pages.65-79
- /
- 2007
- /
- 1226-6663(pISSN)
- /
- 2287-9935(eISSN)
Developing Teaching and Learning Materials for the Gifted Students Based upon a Creative Output Related to Catalan Number
`카탈란수의 탐구`에 관련된 창의적 산출물 중심의 수학영재 교수-학습 자료의 개발
- Lee, Sang-Keun (Dept. of Mathematics Education, Gyeongsang National University) ;
- Chung, Ki-Young (Gyeongnam Science high school)
- Published : 2007.02.10
Abstract
In this paper we study various aspects of Catalan number with its focus on creative output. As a result we we develop teaching and learning materials for the gifted students which can lead to creative output at the middle school level.
본 연구는 창의적 산출물을 지향하는 수학 영재교육을 위한 교수-학습 자료 개발 연구로, 카탈란수의 성질 및 다양한 표현방법을 탐구하여, 창의적인 산출물의 발명으로 이어질 수 있는 수학 영재를 위한 교수-학습 자료를 중학교 수준에서 개발하여 제시하였다.
Keywords