Journal of Game and Entertainment (게임&엔터테인먼트 논문지)
- Volume 1 Issue 1
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- Pages.31-38
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- 2005
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- 1738-9100(pISSN)
Research about a game image 3D versification
3D 게임영상 작성법에 관한 연구
- Lee Dong-Lyeor (Dept. of Digital Animation of Ansan College)
- 이동열 (안산1대학 디지털애니메이션과)
- Published : 2005.12.01
Abstract
Correct flow of various game manufacture among the justice which is used at the game development. and The understanding about the manufacture regards we making rather correct game. We justice understanding which we are correct in the image manufacture to become the reason air control of the game and We put the center in a 3B game image manufacture understanding. we are marked in maneuvered the game in actual game good. The image of the back of Cut Scene which is inserted at an opeuning incomparableness event time, we have been produced in this method. The thing which a 3D game image is utilized in a special effectiveness image though it is different from the game in the theater movie, we are the graphic which a game manufacture o'clock must be considered. The reason air control which the game player Is rather correct, we are regarded we offer the reason to immerse with his game.
게임개발에 사용되어지는 여러 가지 공정 중 게임제작의 정확한 흐름. 그리고 제작에 대한 이해가 보다 정확한 게임을 제작하리라 여긴다. 게임의 원인제공이 되는 영상제작에 있어 정확한 공정이해와 3D게임영상제작이해에 중심을 둔다. 실제 게임제품에 있어서는 게임을 기동했을 때에 표시되는 오프닝 무비, 이벤트 때에 삽입되는 Cut Scene등의 영상이 이 방법으로 생성되고 있다. 게임과는 다르지만 극장 영화에 있어서 특수효과 영상에서 3D게임영상이 이용되는 것이 게임 제작 시 고려되어야 할 그래픽이다. 게임플레이어가 보다 정확한 원인제공으로 그 게임에 몰입 할 수 있는 원인을 제공하리라 여겨진다.