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A Study on the Minimum Safe Distance Under the Low Speed Sailing of T.S. HANBADA

실습선 한바다호의 저속 항해시 최소안전 이격거리에 관한 연구

  • Park Young-Soo (Trainging Center of Ship Operation, National Korea Maritime University) ;
  • Ji Sang-Won (Division of Marine Transportation Science, National Korea Maritime University) ;
  • Lee Yun-Sok (Trainging Center of Ship Operation, National Korea Maritime University) ;
  • Jung Chang-Hyun (Trainging Center of Ship Operation, National Korea Maritime University) ;
  • Jeong Jin-A (Trainging Center of Ship Operation, National Korea Maritime University) ;
  • Jung Min (Trainging Center of Ship Operation, National Korea Maritime University)
  • 박영수 (한국해양대학교 운항훈련원) ;
  • 지상원 (한국해양대학교 해사수송과학부) ;
  • 이윤석 (한국해양대학교 운항훈련원) ;
  • 정창현 (한국해양대학교 대학원) ;
  • 정진아 (한국해양대학교 운항훈련원) ;
  • 정민 (한국해양대학교 대학원)
  • Published : 2005.12.01

Abstract

This paper is to investigate the minimum safe distance between T/S Hanbada and a group of vessels participating in the event hosted by M broadcasting station who asked T/S Hanbada to keep a distance from $100m{\sim}500m$. The minimum safe distance was assessed by using ES Model which evaluates quantitatively the difficulty of shiphandling, and the simulation of marine traffic flow. As a result the minimum safe distance of T/S Hanbada moving at a speed of 2 knots turns out about 260m and is compared with the actual value.

이 논문은 M 방송국이 요청한 $100m{\sim}500m$의 이격거리를 유지하기 위하여 실습선 "한바다"호와 행사지원 선박과의 치소 안전이격거리에 대하여 다룬 것이다. 이 최소안전 이격거리는 조종곤란도를 정량적으로 평가하는 ES Model과 해상교통류 시뮬레이션을 이용하여 평가하였는데 그 결과는 2노트로 항진하는 실습선 "한바다"호의 경우 약 260m이고 이 값을 실제의 값과 비교하였다.

Keywords

References

  1. Inoue Kinzo (2000), 'Evaluation Method of Ship handling Difficulty for Navigation in Restricted and Congested Waterways', The Royal Institute of Navigation, Volume 53, Number 1, pp.167-180 https://doi.org/10.1017/S0373463399008541
  2. USUKI Iron Works Co., Ltd(1975), 'Result of Sea Trial Tests'