References
- 김종철 외 (1996). 최신교사론. 서울; 교육과학사.
- 김희진, 이분려(1999). 유아교사의 교사 효능감에 영향을 주는 교사 내. 외적 요인에 대한 연구. 한국교사교육, 16(1), 161-181
- 박명희, 박은혜(1996). 유아 교사의 자아개념에 따른 관심사 연구. 이화여자대학교 교육과학연구소, 29(1), 177-196
- 박정수(1995). 교사의 자아개념과 스트레스와의 관계연구. 경성대학교 석사학위 청구논문
- 신은수(2000). 놀이에 대한 교사효능감이 교사와 유아의 상호작용과 유아놀이발달에 미치는 영향. 유아교육연구, 20(1), 27-42
- 오은순, 김현숙(2003). 교수 학습자료 평가 프로그램 참여가 교사효능감에 미치는 영향. 연린교육 연구, 11(1), 131-149
- 윤건호(2003). 유아교육교사와 보육교사의 직무만족 비교 연구. 교육행정학연구, 21(3), 123-146
- 이무근(1993). 직업교육학원론. 서울: 교육과학사
- 이영석(1997). 유아교육론. 형설출판사
- 이혜주(2002). 유치원 현장실무교육이 예비교사들의 교사효능감과 자기개념에 미치는 효과. 유아교육, 11(1), 17-31
- 이혜주, 전명남(1998). 교직경력이 유치원 교사의 효능감에 미치는 영향. 아동교육, 7(1), 16-26
- 임영순(2001). 유아교사의 자아개념과 직무만족도와의 관계연구. 카톨릭대학교 석사학위청구논문
- 전성연(1986). 한국교사의 자아개념 특성에 과한 연구. 고대논집, 12, 1-21
- Jorde-Bloom. P. (1989). Measuring work attitudes in the early childgood setting, 0technical manual for the early childhood job satisfaction survey and early childhood work environment survey. Illinois Early Childhood Professional Development Project
- Ashton, P. T. (1984). Teacher efficacy : Amotivational paradigm for effitive teacher education. Journal of Teacher Edjucation, 35, 28-32 https://doi.org/10.1177/002248718403500507
- Benz C. R., Alderman. L. B., & Flowers, M. (1992). Personal teaching efficacy: Development relationship in education. Journal of Educational Reasarch, 885(5), 274-285
- Gibson, S., & Dembo, M. H. (1994). Teacher efficacy: Aconstruct validation, Journal of Educational Psychology, 76, 569-582 https://doi.org/10.1037/0022-0663.76.4.569
- Gorrell J., Hwang, Y. S. (1995). A study of efficacy among perservice teachers in Korea. Journal of Resarch and Development in Education, 28(2), 101-105
- Lee, K. W. (2001). Teacher's perception of conflict and its relationship to selected outcomes. Unpublished doctorial dissertation. Austion: University of Texas
- Owen, S. V., & Froman, R. D. (1988). Development of a college academic self efficacy scale. Paper persneted the Annual Meeting of the National Council on measurement in Education
- Peterson, C., & Stunkard, A. J. (1992). Congnates of personal control: Locus of control, self efficacy, and explanatory style. Applied Preventive Psychology, 1, 11-117 https://doi.org/10.1016/S0962-1849(05)80151-9