References
- 김소영, 한상만, 박세환, '웹사이트 평가요인과 고객방문행동의 관계에 관한 연구', 경영학연구, 제31 권, 제2호, 2000, pp. 485-507
- 김승운, 한국 기업의 웹사이트 활용 실태 분석, 중소기업연구, 제21권, 제1호, 1999, pp. 181-204
- 김진수, 이호근, 서길수, 김진우, '국내 인터넷 쇼핑몰 현황 및 성공요인 : 환경, 비즈니스, 시스템 특성', Infonnation Systems Review, 제1권, 제2호, 1999, pp. 107-121
- 김현경, 이문규, 김해룡, '인터넷 포털 사이트에 대한 사용자 평가 측정도구의 개발', 전자거래학회지, 제6권, 제3호, 2001, pp. 127-148
- 문남미, 김효근‘ 김지성, '웹사이트 컨텐츠 특성이 웹사이트 성과에 미치는 영향요인에 펀한 연구', 한국멀티미디어학회지, 제4권, 제l호, 2000, pp. 60-73
- 이재관, '커뮤니티 요소를 고려히는 웹 사이트 평가', 경영과학, 제17권, 제3호, 2000, pp. 119-129
- 임학빈, 서병원, Vroom 의 기대이론에 의한 ERP 구현의 모티베이션 분석, 한국경영정보학회, 추계국제학술대회 논문집, 1999, pp. 599-605
- 홍일유, 정부현, '인터넷 웹사이트의 포괄적 평가모형에 관한 연구', 경영과학, 제25권, 제4호, 2000, pp. 161-180
- Bell, H. & Tang, N. K. H., 'The effectiveness of commercial Web sites: a user's perspective', Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy, 8(3), 1998, pp. 219-228
- Burton, F. G., Chen, Y., Grover, V. & Stewart, K. A., 'An application of expectancy theory for assessing user motivation to utilize an expert system', Journal of Management Information Systems, 9(3), 1993, pp. 183-198
- Desanctis, G., 'Expectancy theory as explanation of voluntary use of a decision support system', Psychological Reports, Vol. 52, 1983, pp. 247-260
- Elliot, S. R, Morup-Petersen, A.S. & Bjorn- Andersen, N., 'Towards a framework for evaluation of commercial Web sites', 13th International Bled Electronic Commerce Conference, 2000, pp. 69-86
- Ho, J., 'Evaluating the World Wide Web : A Global Study of Commercial Sites', Journal of Computer Mediated-Communication, 3(1), 1997 (www.ascuse.org/jcrnc/vol13/issuel /ho.html)
- Huizingh, E., 'The content and design of web site : an empirical study', Information & Management, 37(3), 2000, pp. 123-134
- Keevil, B., 'Measuring the Usability Index of Your Web Site', Proceedings of Sixteenth annual ACM international conference on Computer documentation, Quebec, Canada, 1998, pp. 271-277
- Keller, J. M., 'Motivational design of instruction', in Reigeluth, C. M. (ed.) Instructional Design Theories and Models: An Overview of Their Current Status, Erlbaum, Hillsdale, NJ, 1983
- Liu, C. & Arnett, K. P., 'Exploring the factors associated with Web site success in the context of electronic commerce', Information & Management, 38(1), 2000, pp. 23-33
- Misic, M. M. & Johnson, K. L., 'Benchmarking: a tool for Web site evaluation and improvement', Internet Research: Electronic Networking Applications and Policy, 9(5), 1999, pp. 383-392
- Ranganathan, C. & Ganapathy, S., 'Key dimensions of business-to-consumer web sites', Information & Management, 2000, pp. 457-465
- Small, R V. & Arnone, M. P., 'Assessing the Motivational Quality of Web Sites', Proceeding of the 1999 Information Resources Management Association International Conference, Hershey, 1999, pp. 1000-1003
- Small, R. V. & Arnone, M. P., 'Evaluating the Effectiveness of Web Sites', in Clarke, S. and Lehaney, B. (eds.) Human Centered Methods in Information Systems, Idea Group Publishing, Hershey, PA, 2000
- Snead, K. C, 'An application of expectancy theory to examine managers' motivation to utilize a decision support system', Journal of Management Accounting Research, 1991, pp. 213-222
- Zhang, P., von Dran, G., Small, R, and Barcellos, S., 'A two factor theory for website design', Proceedings of the 33rd Hawaii International Con-terence on System Sciences, 2000
- Zhang, P., von Dran, G., Blake, P., Pipithsuksunt, V., 'Important design features in different web site domains', e-Service Journal, 2001, pp. 77-91