The Inventory Managemant of the Supply Chain in China's Beer Industry

중국 맥주 산업의 공급망 재고관리에 관한 연구

  • Published : 2021.05.03

Abstract

The development history of China's big data is relatively short, and it has only been ten years so far. Although the application level of big data in real life is not high, some achievements have been made in the supply chain. Various kinds of data will be generated in the actual operation of the supply chain. If these data can be effectively classified and used, the "bullwhip effect" of the operation of the supply chain can be also effectively improved. Thus this paper proposes the development of a supply chain collaborative inventory management model and application framework using big data.

중국에서의 빅데이터 개발 역사는 비교적 길지 않아 지금까지 10여년 정도에 불과하다. 또한 실생활에서의 빅데이터의 응용수준도 높지 않지만, 공급망 분야에서는 일부 성과가 이루어져 왔다. 다양한 유형의 데이터가 공급망의 실제 운용 과정에서 수집되었다. 그러한 데이터들이 효율적으로 분류되고 활용될 수 있다면, 공급망 운용과정에서의 채찍효과가 역시 효율적으로 향상될 수 있을 것이다. 따라서 본 연구의 목적은 중국맥주 산업 공급망에서의 협업재고관리 모델의 개발과 동시에 빅데이터를 활용하는 응용 프레임워크의 개발이다.

Keywords