Proceedings of the Korean Institute of Information and Commucation Sciences Conference (한국정보통신학회:학술대회논문집)
- 2018.10a
- /
- Pages.130-131
- /
- 2018
3D Random Map Generator with Unity3D
유니티3D를 이용한 3D 랜덤 맵 제네레이팅 기법
- Jung, Dong-jin (Dong-eui University Graduate School) ;
- Lee, Imgeun (Dong-Eui University)
- Published : 2018.10.18
Abstract
To day, the number of small game developer has increased, developers who lacked financial resources have difficulty in creating various and quality maps. However, if applied in game that randomly generated maps, development time and human costs will be significantly reduce. In this paper, we describe a method for generating 3D maps with smooth noise maps, can be used in games.
소규모 게임 개발사가 많아지고 있는 지금, 금전적 자금이 부족한 개발사는 다양하고 퀄리티 있는 맵을 제작하기 어려움이 따른다. 그러나 무작위로 맵을 생성하여 게임에 적용하면, 시간적 비용과 인적 비용을 현저히 절감할 수 있다. 본 연구에서는 랜덤하게 생성한 스무스 노이즈맵을 활용하여 게임에서 사용 가능한 3D 맵을 제네레이팅 하는 방법을 기술한다.