컨테이너 터미널간 환적화물의 듀얼 사이클 운송에 관한 연구

Transportation Scheduling of Transshipment Cargo between Terminals considering Dual Cycle

  • 박형준 (한국해양대학교 대학원) ;
  • 신재영 (한국해양대학교 물류시스템학과)
  • Park, Hyoung-Jun (Graduate School of National Korea Maritime University) ;
  • Shin, Jae-Young (Department of Logistics Engineering, National Korea Maritime University)
  • 발행 : 2018.05.24

초록

부산신항의 환적화물 처리물량은 지속적으로 늘어나 전체 물동량의 50%를 넘기고 있지만 작업자의 경험에 의존한 작업의 순서 결정에 따라 효율적인 환적화물 운송이 이루어지고 있다고 보기 힘들다. 특히, 외부 트럭이 필요한 경우가 많은 타부두 환적은 작업 상황에 따라 차량 대기로 인한 과도한 혼잡으로 물류비 증가와 사회적 비용이 발생하게 된다. 이 문제를 해결하기 위한 방법 중 하나는 트럭의 단일 운송을 최소화하고 작업을 마친 트럭을 다른 작업에 투입하여 활용하는 듀얼 사이클 운송을 최대화하는 것이다. 이에 따라, 본 연구에서는 컨테이너 터미널간 환적화물의 듀얼 사이클 운송을 위한 방안에 대해 연구하고자 한다.

Busan New Port has continued to expand its capacity to handle transshipment cargos exceeding 50 percent of its total volume, but it is considered inefficient because of the work scheduling based on the worker experience. In particular, depending on the transshipment task situation, which often requires an external truck, excessive congestion caused by the vehicle's delay can lead to increased logistics costs and social costs. One way to resolve this issue is to minimize the single transport of the truck and to maximize dual-cycle transport by putting the finished truck into another task. Therefore, we would like to study how to efficiently schedule transportation transshipment cargos between terminals considering dual-cycle.

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