The Effect of Bargaining Power and Partnership on SCM results

협상력과 파트너십이 SCM 성과에 미치는 영향

  • Published : 2016.05.25

Abstract

This study explores how bargaining power and partnership effect on the SCM main results namely flexibility, agility, and control of uncertainty. To test the suggested model, this study used a data set generated from online and offline survey. The 140 sets of data collected, which companies use SCM, were tested against the model using SPSS 23 and smartPLS 3.2.3. The results of this study are as follows. First, Bargaining power had an effect on partnership. Second, partnership had an effect on the SCM agility, flexibility, control of uncertainty.

본 연구에서는 SCM을 구축한 업체들간의 협상력과 파트너십이 SCM 성과에 미치는 영향에 대해 살펴보았다. 140개의 기업을 대상으로 온라인과 오프라인에서 설문이 이루어졌으며, 분석에는 SPSS 23과 SmartPLS 3.2.3을 이용하였다. 분석 결과 협상력은 파트너십에 영향을 미치고, 파트너십은 공급사슬 유연성, 민첩성, 불확실성 통제 성과에 영향을 미치는 것으로 나타났다.

Keywords