비연소성 다이아프램의 설치 위치에 따른 하이브리드 연소기의 연소 특성 연구

A Study on Combustion Characteristic of the Hybrid Combustor with Non-Combustible Diaphragm Position

  • 김학철 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학과) ;
  • 문근환 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학과) ;
  • 문희장 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부) ;
  • 성홍계 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부) ;
  • 김진곤 (한국항공대학교 항공우주 및 기계공학부)
  • 발행 : 2012.05.17

초록

본 연구에서는 비연소성 다이아프램의 설치 위치에 따른 하이브리드 연소기의 후퇴율 및 연소효율 특성에 관한 연소실험을 수행하였다. 고체 연료의 전방으로부터 25%, 50%에 설치하였을 때 설치 위치에 따른 후퇴율 및 연소 효율은 큰 차이가 없었으며 다이아프램 설치로 인한 효과는 국부적인 영향을 주었을 것으로 판단된다.

The hybrid combustion were performed with the different diaphragm position for the experimental studies on characteristic of regression rate and combustion efficiency. The diaphragm was installed in 25% and 50% of fuel length from the front of solid fuel, respectively. As results of experiments, the position of diaphragm has small effect on the regression rate and combustion efficiency. It is considered that the diaphragm has local effect near the diaphragm.

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