한국추진공학회:학술대회논문집 (Proceedings of the Korean Society of Propulsion Engineers Conference)
- 한국추진공학회 2009년도 제33회 추계학술대회논문집
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- Pages.111-114
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- 2009
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- 1975-342X(pISSN)
친환경 추진제 점화기 설계 및 혼합비에 따른 점화 특성
Ignition Characteristics According to Mixture ratio of Catalyst Ignitor using Green Propellant
초록
본 연구에서는 고농도 과산화수소와 케로신을 사용하는 저추력 엔진의 촉매방식 점화기를 설계 제작하고, 수류시험을 통해 설계 압력 대비 유량을 확인하였다. 점화 성능 확인을 위해 과산화수소 분해열이 정상상태에 도달하는 지점에서의 케로신 유량변화에 따른 혼합비를 변화시켰고, 넓은 범위의 혼합비에서 안정된 점화특성을 확인하였다.
A catalyst ignitor of small thrust engine using hydrogen peroxide and kerosene was designed and fabricated, which confirmed mass flow rate for design pressure through the water cold-flow test in this study. In order to investigate ignition performance, it was changed that mixture ratio for kerosene mass flow rate in a position which heat of hydrogen peroxide decomposition comes to a steady state. And we confirmed stable ignition property in a wide range of mixture ratio.