퍼즐 인증 프로토콜을 이용한 DRM 시스템에 관한 연구

A Study on DRM System using Puzzle Authentication Protocol

  • 발행 : 2007.05.17

초록

논문에서는 첫째, 기존의 단순 One-path XOR 방법보다 안전한 M ${\ast}$ N Puzzle 기법을 이용한 Key 전송방법을 제안한다. 둘째, 생성된 Puzzle은 서버에 저장하지 않으므로 기존의 시스템보다 보안성이 높은 방법을 제안한다. 셋째, 클라이언트에서 복호화 할 때 OTP와 함께 Puzzle을 복호화 하는 클라이언트 복호화 시스템을 제안한다. 넷째, M ${\ast}$ N Puzzle 기법과 OTP를 조합으로 보다 안전한 키 전송을 제안한다.

In this paper, I suggest that as follow. First, it is the algorithm to transmit the encryption key which use ${\ast}$ N Puzzle method more safe than the existing One-path XOR method. Second, it does provide the high quality of security than the existing system because it does not save the generated puzzle to the setter side. Third, it does support the client decryption system which can decrypt the puzzle with OPT in decryption with client side. Fourth, it does adopt more of the safe tansmission method with the compound of ${\ast}$ N Puzzle method and OPT.

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