HeartBeat을 이용한 고가용성(High Availability) 보장 온라인 게임 서버 구축 제안

Research About Design and Implementation of On-Line Game Server for High Availability guarantee using Heartbeat

  • 발행 : 2006.05.26

초록

인터넷을 이용한 서비스와 산업 그 중에서 게임 산업의 급속한 발전으로 인하여 게임 서비스를 더욱 효율적이고 확장성이 뛰어난 시스템으로의 구축이 중요시되고 있다. 이에 고가용성 시스템이 주목을 받고 있고 본 논문에서는 heartbeat 알고리즘을 이용한 고가용성 온라인 게임 서버를 제안한다. 분산화된 게임 서버에 대하여 각 대응되는 standby server를 두어 실시간 real server의 장애를 체크하여 지속적인 게임 서비스에 지장이 없도록 하여 항상 안정된 게임 서비스를 할 수 있는 시스템이다.

Providing stable services has been a crucial factor to determine success or failure in current situations, in which online game industry has become one of the important industries. The study proposed a method of establishing a stable game servers using 'Hearbeat', one of the existing (load) balance server techniques for the enhancement of availability of online game servers. In the proposed method, one could provide users with stable game services, by inspecting master server frequently using stand-by servers corresponding to each game server.

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