2Layer-Virtual Cell 방식을 이용한 분산 MMORPG게임서버

MMORPG Distributed Game Server using 2Layer-Virtual Cell

  • 발행 : 2006.05.26

초록

다수 사용자용 온라인 게임은 온라인 서비스들 중에 중요한 부분을 차지하고 있다. 최근에는 네트워크를 통한 온라인 서비스를 이용하는 사용자들의 증가로 인해 서버에 부하가 가중되고 있다. 본 논문에서는 이와 같은 문제를 해결하는 2Layer-Virtual Cell방식을 이용한 분산 MMORPG(Massively Multi-player Online Role Playing Game)게임 서버를 제안한다. 제안하는 방식은 많은 사용자들을 위한 MMORPG 분산 게임서버에 효과적인 해결책을 제공한다.

An important application domain for online services is an interactive, multiplayer game. in recent, many increase of users that use on-line services through networks have caused a heavy load to the server. In this paper, we propose a MMORPG distributed game server using 2Layer-Virtual Cell. Our method provides more effective solution of MMORPG distributed game server for large numbers of users.

키워드