Browse > Article List

논문
1 애니메이션 현황-기술분야
이정민; / The Korean Institute of Broadcast and Media Engineers , v.10, no.1, pp.4-10,
2 한국 창작애니메이션의 발전방향 연구
최돈일; / The Korean Institute of Broadcast and Media Engineers , v.10, no.1, pp.11-22,
3 한국 장편 애니메이션의 서사적 특성 연구
조미라; / The Korean Institute of Broadcast and Media Engineers , v.10, no.1, pp.23-36,
4 A study concerning the technicality of game scenario writing
Lee Jea-Hong; / The Korean Institute of Broadcast and Media Engineers , v.10, no.1, pp.37-48,
5 3D 애니메이션의 시각적 표현요소 분석
소요환; / The Korean Institute of Broadcast and Media Engineers , v.10, no.1, pp.49-59,
6 캐릭터의 액팅에 미치는 애니메이터의 사고와 감성에 대한 연구(3D 애니메이션의 인간형 캐릭터를 중심으로)
최정선; / The Korean Institute of Broadcast and Media Engineers , v.10, no.1, pp.60-74,
7 애니메이션에 나타난 해체주의적 시각의 표현에 관한 연구
김윤경; / The Korean Institute of Broadcast and Media Engineers , v.10, no.1, pp.75-84,
8 기호학적 분석을 통한 영상애니메이션 연구
Lee Jong-Han; / The Korean Institute of Broadcast and Media Engineers , v.10, no.1, pp.85-98,
9 An Semiotic analysis on Spirited Away
Lee Yun-Hui; / The Korean Institute of Broadcast and Media Engineers , v.10, no.1, pp.99-112,
10 국내외 게임엔진 고찰
Kim Gyeong-Sik; / The Korean Institute of Broadcast and Media Engineers , v.10, no.1, pp.113-122,
11 분석 및 설계를 위한 게임메카닉스 시뮬레이션 방법들
장희동; / The Korean Institute of Broadcast and Media Engineers , v.10, no.1, pp.123-132,