References
- 고민환, 김미영, 이충기(2019), "대학교육서비스 품질이 교육서비스 가치, 학생태도 및 행동의도에 미치는 영향 연구: VAB 모델을 중심으로". 관광레저연구. 31(9). 445-461.
- 김지운 (2020), "사이버대학 학습자의 학업적 자기효능감, 학습동기, 자기주도학습, 학습몰입의 구조분석". 한국산학기술학회 논문지, 21(11), 443-454.
- 나소정 (2020), "온라인 교육서비스 품질이 교육서비스 가치와 전공만족에 미치는 영향: 항공서비스학과 학생들을 대상으로", 관광경영연구, 24(6), 187-209.
- 류인평, 강동원, 이재곤(2019), "대학생의 교육서비스 품질이 전공만족, 전공몰입에 미치는 영향," Tourism Research, 44(3). 81-106.
- 박보우, 이창원(2020), "비대면 시대에 LMS 이용자의 시스템 환경이 이용 의도에 미치는 영향 연구," 로고스경영연구, 18(4), 193-208.
- 박소연(2017), "항공사 서비스 관련학과의 교육서비스 품질이 교육만족에 미치는 영향; 교육서비스가치의 매개 효과를 중심으로," 관광레저연구, 29(1), 277-295.
- 박인실, 박영식(2015), "항공서비스관련학과의 전공선택동기가 전공만족과 학과충성도에 미치는 영향", 관광연구저널, 29(2), 107-120.
- 이종연, 이은진(2010), "대학 이러닝에서 시스템, 정보 및 서비스 품질이 학습자 만족도에 미치는 영향력 분석," 교육과학연구, 41(3), 119-147.
- 양지인, 박윤미(2018), "대학 교육서비스품질이 서비스가치, 추천의도 및 충성도에 미치는 영향; 항공서비스 관련 학과를 대상으로," 서비스경영학회지, 19(5), 17-40.
- 이미균(2018), "항공서비스전공 학생들의 전공선택 동기가 전공만족 및 진로결정 자기효능감에 미치는 영향", 관광경영연구, 22(7), 465-485.
- 주신옥(2020), "항공서비스 전공의 대학생들의 내재적 직업가치관이 전공만족도, 학습동기와 직업탐색행동에 미치는 영향", 관광경영연구, 24(4), 693-712.
- 주형철, 이용건(2019), "성인 발레 참여자들이 지각한 교육서비스품질이 교육서비스가치, 참여만족 그리고 장기지향성에 미치는 영향", 한국스포츠산업경영학회지, 24(6), 33-47.
- 주혜영, 김창봉(2017), "이러닝 서비스 품질과 학습자 특성이 학습자 태도와 재 이용의도에 미치는 영향: 고차요인모델을 이용한 통합적 검증", e-비즈니스연구, 18(4), 81-100.
- 정상희(2020), "온라인 쇼핑몰에서 디지털 경험요인이 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구: 플로우의 매개효과를 중심으로", 벤처혁신연구, 3(2), 147-175. https://doi.org/10.22788/3.2.8
- 최원식, 안광열(2020), "조리외식전공 대학의 비대면 학습 교육서비스품질과 상호작용이 학습몰입 및 학업성취도에 미치는 영향", Culinary Science & Hospitality Research, 26(11), 12-26. https://doi.org/10.20878/CSHR.2020.26.11.002
- 황인호(2005), 교육서비스품질의 측정과 학생만족의 구조적 인과관계에 관한연구, 박사학위논문,경상대학교대학원
- 홍충선(2020), "관광전공 대학생들의 전공선택 동기가 전공만족도와 진로결정 자기효능감에 미치는 영향", 관광경영연구, 23(5), 655-675.
- Bae, Y. I. and H. R. Shin(2020), "Covid-19 Accelerates Untact Society," Issue & Analysis, 416, 1-26.
- Choi, M. O. and A. J. Hong(2015), "The Effects of Adult Learner's Reflective Learning on Psychological Well-being: Mediating Effect of Learner Characteristics and Learning Flow," Institute of Distance Education, 11(2), 245-274.
- Clews, D(2003), "A Student-centered Conceptual Model of Service Quality in Higher Education," Quality in Higher Education, 9(1), 69-85. https://doi.org/10.1080/13538320308163
- Csikszentmihalyi, M.(1990), Flow : The Psychology of Optimal Experience, New York : HarperCollins Publishers.
- Hong, A. J., Y. S. Cho, and C. K. Park(2015), "Exploration of College Students' Characteristics on NCS Basic Vocational Competencies," Korean Journal of Educational Research, 53(2), 389-417.
- Jensen, J. E(1998), "Interactivity: Tracing a New Concept in Media and Communication Studies," Nordicom Review, 184-204.
- Jeon, H. H(2016), A Study on the Effect of Interaction between Teacher and Learner of e-Learning and Content Quality on Learning Performance and Mediating Effect of Satisfaction with Learning, Master's Thesis. Chung-Ang University.
- Kim, D. S(2018), "Application Using Lesson in Cooking Eatery Major Influence on Learning Commitment and Satisfaction," Journal of Tourism Enhancement, 6(1), 167-185. https://doi.org/10.35498/kotes.2018.6.1.167
- Kim, H. J(2011), A Study of the Influential Factors on University e-Learning Performance and Reuse intentions, Doctoral Dissertation, Konkuk University.
- Lee, Y. K., Y. K. Park, and B. J. Jang(2002), "The Effects of University's Environments on Overall Service Quality, Service Value, and Student Satisfaction in Undergraduate Higher Education," Asia Marketing Journal, 4(1), 77-100.
- Lee, J. H(2019), A Study on the Effect of the Quality Level of Counselling Services of Cyber University on Intention to Continuous Learning : Focused on non Face-to-Face Counselling Service in Student Counselling Center, Doctoral Dissertation, Soongsil University.
- Liaw, S. S., H. M. Huang and G. D. Chen(2007), "Surveying Instructor and Learner Attitudes toward e-Learning," Computers Education, 49(4), 1066-1080. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2006.01.001
- Paek, J. Y. and C. W. Lee(2018), "The Effect of the Education and Training on Service Quality, Customer Satisfaction and Loyalty in Airline Industry," Management Review: An International Journal, 13(1), 49-64.
- Piccoli, G., R. Ahmad and B. Ives(2001), "Web-based Virtual Learning Environments: A Research Framework and a Preliminary Assessment of Effectiveness in Basic IT Skills Training," MIS Quarterly, 401-426.
- Seo, J. S. and S. W. Bang(2019), "A Case Study of Korean Tutoring Using Video Conferencing," The Korean Society of Bilingualism, 74, 213-237.
- Parasuraman, A., V. Zeithaml and L. L. Berry(1994), "Alternative Scales for Measuring Service Quality : A Comparative Assessment Based on Psychometric and Diagnostic Criteria," Journal of Retailing, 70(3), 201-230. https://doi.org/10.1016/0022-4359(94)90033-7
- Pyo, M. H(2019), Effects of Learning Motivation of Student of Department of Culinary on Learning Attitude, Immersion Degree on Learning, and Learning Outcomes: For Adult Learner, Master's Thesis, Kyunghee University.
- Yang, Y. M., J. H. Kim and Y. J. Jeon(2020), "The Effects of Learning Participation Motive on Learning Commitment, Learning Satisfaction, Learning Achievement and Learning Continuance Intention : Focused on Beverage-related Learning Programs," Culinary Science & Hospitality Research, 26(8), 121-131. https://doi.org/10.20878/CSHR.2020.26.8.011
- Zeithaml, V. A(1988), "Consumer Perceptions of Price , Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence," Journal of Marketing, 52(3), 2-22. https://doi.org/10.2307/1251446