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How to Search and Evaluate Video Content for Online Learning

온라인 학습을 위한 동영상 콘텐츠 검색 및 평가방법

  • Yong, Sung-Jung (Department of Computer Engineering, Korea University of Technology and Education) ;
  • Moon, Il-Young (Department of Computer Engineering, Korea University of Technology and Education)
  • 용성중 (한국기술교육대학교 컴퓨터공학과) ;
  • 문일영 (한국기술교육대학교 컴퓨터공학과)
  • Received : 2020.05.06
  • Accepted : 2020.06.18
  • Published : 2020.06.30

Abstract

The development and distribution rate of smartphones have progressed so rapidly that it is safe for the entire nation to use them in the smart age, and the use of smartphones has become an essential medium for the use of domestic media content, and many people are using various contents regardless of gender, age, or region. Recently, various media outlets have been consuming video content for online learning, indicating that learners utilize video content online for learning. In the previous research, satisfaction studies were conducted according to the type of content, and the improvement plan was necessary because no research was conducted on how to evaluate the learning content itself and provide it to learners. In this paper, we would like to propose a system through evaluation and review of learning content itself as a way to improve the way of providing video content for learning and quality learning content.

스마트 시대를 살아가는 요즘 스마트폰을 전 국민이 사용하는 상황으로 봐도 무방할 정도로 빠른 발전과 보급이 진행되었으며, 스마트폰 사용으로 국내 미디어 콘텐츠 이용을 위한 필수 매체로 자리 잡아 성별, 연령, 지역 등에 상관없이 수많은 사람이 다양한 콘텐츠를 이용하고 있다. 최근 다양한 매체를 통해 온라인에서 학습을 위한 동영상 콘텐츠 소비가 이루어지고 있으며, 이는 학습자들이 온라인에서 동영상 콘텐츠를 활용하여 학습에 활용한다는 것을 알 수 있다. 기존 연구에서는 콘텐츠 유형에 따른 만족도 연구를 진행하였으며, 학습 콘텐츠 자체를 평가하여 학습자들에게 제공하는 방법에 대한 연구가 이루어 지지 않아 개선 방안이 필요하다고 판단하였다. 본 논문에서는 학습을 위한 동영상 콘텐츠 제공 방식 동향과 양질의 학습 콘텐츠를 제공하기 위한 개선 방안으로 학습 콘텐츠 자체의 평가와 리뷰를 통해 시스템을 제안하려고 한다.

Keywords

References

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