DOI QR코드

DOI QR Code

아동 Jewelry 제품에 대한 가치, 디자인, 가격, 추천이 소비자 구매의 심리적 특성에 미치는 영향에 관한 연구

A Study on the Influence of Value, Design, Price, and Recommendation on Children's Jewelry Products on the Psychological Characteristics of Consumer Purchasing

  • 이지훈 (서원대학교 미래대학 경영학전공) ;
  • 박태경 (서원대학교 미래대학 경영학전공)
  • Lee, Ji-Hun (Department of Business Administration, Future College, Seowon University) ;
  • Park, Tae-Kyung (Department of Business Administration, Future College, Seowon University)
  • 투고 : 2019.09.16
  • 심사 : 2019.10.28
  • 발행 : 2019.10.31

초록

본 연구는 브랜드 가치, Jewelry 디자인, 추천, Jewelry 가격, 인지, 만족이 구매의도에 미치는 영향관계를 파악하고 이를 통해 아동 Jewelry 시장에 대한 활성화 방안을 마련하기 위한 마케팅 전략을 제시하고자 하였다. 따라서 본 연구의 시사점은 다음과 같다. 첫째, 업체에서는 브랜드 가치를 소비자가 인지할 수 있도록 언론홍보 등을 통해서 소비자에게 브랜드 가치에 대한 인식을 심어줘야 할 것이다. 둘째, 업체에서는 한정판 제품 생산 등을 통해 브랜드 가치를 더욱 높이는 마케팅 전략을 세워야 할 것이다. 또한 브랜드 가치를 인정받은 제품과 함께 프로모션을 진행함으로써 제품의 종류를 확장하는 전략을 세워야 할 것이다. 셋째, 업체에서는 디자인 전문가와 일반인, 주부 등을 대상으로 세부적인 디자인 공모전을 통해 제품 디자인의 다변화와 함께 소비자의 디자인 선택의 폭을 넓혀야 할 것이다. 넷째, 제품을 지인에게 추천할 때는 가정의 구성원, 개성, 취향 등을 고려해서 추천을 해야 할 것이다. 다섯째, 업체에서는 제품의 다양화와 함께 가격의 다양화도 함께 추진해야 할 것이다. 마지막으로 업체에서는 상품에 대한 포인트 적립 확대, 프로모션 진행, 친구와 함께 원플러스 원 행사 등 소비자의 니즈에 충족하는 마케팅 전략을 세워야 할 것이다.

This study was intended to identify the influence of brand value, Jewelry design, recommendation, Jewelry price, recognition, and satisfaction on purchase intent and to present a marketing strategy to draw up an activation plan for the child Jewelry market. Therefore, the implications of this study are as follows: First, companies should give consumers a sense of brand value through media promotion so that consumers can recognize it. Second, companies will have to set up marketing strategies to further enhance brand value through production of limited edition products. It will also have to develop a strategy to expand the type of product by promoting the product along with the product that has been recognized. Third, companies will have to diversify their product designs and expand the range of design choices for consumers through detailed design contests for design professionals, ordinary people and housewives. Fourth, when recommending a product to an acquaintance, you should make a recommendation considering the members of the household, individuality, and taste. Fifth, the company will have to push forward the diversification of prices as well as the diversification of products. Finally, companies will have to set up marketing strategies that meet consumers' needs, such as expanding point reserves for products, hosting promotions and one-plus-won events with friends.

키워드