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Character Floating Hologram using Detection of User's Height and Motion by Depth Image

깊이 영상으로 사용자 키 검출 및 동작감지를 사용한 캐릭터 플로팅 홀로그램

  • 오규진 (동의대학교 컴퓨터소프트웨어공학과) ;
  • 한대현 (동의대학교 전자공학과) ;
  • 권순각 (동의대학교 컴퓨터소프트웨어공학과)
  • Received : 2018.06.15
  • Accepted : 2018.07.03
  • Published : 2018.08.31

Abstract

With the development of computer and video technology, a lot of contents are being produced as digital media methods to provide are being diversified and the intrest in digital media increases. Such contents are actively researched using human motion and user's information through camera or controller. Contents using user's information can be exposed to various people in public places and used as an advertisement. This paper proposes the character floating hologram system that is implemented using detection of user's height and motion. The purposed system detects user's height and motion from depth images and creates corresponding character from the detected data. Then it is represented using a floating hologram device. This system can be used for marketing, advertising and exhibition events using user information.

컴퓨터와 영상기술의 발달로 디지털 미디어의 제공방법이 다양해지고 이에 관한 관심이 커짐에 따라 많은 콘텐츠가 제작되고 있다. 이 콘텐츠들은 카메라나 컨트롤러를 통해 인체의 움직임과 사용자 정보를 활용하기 위한 연구가 활발하게 이루어지고 있다. 사용자의 정보를 이용한 콘텐츠는 공공장소에서 다양한 사람들에게 노출되어 광고로 사용 될 수 있다. 본 논문에서 사용자의 키 정보와 움직임 정보를 사용하여 구현되는 캐릭터 플로팅 홀로그램 시스템을 제안한다. 시스템은 깊이 영상에서 사용자의 키와 움직임을 감지하고 이 정보를 토대로 캐릭터를 생성한다. 생성된 캐릭터는 플로팅 홀로그램 디바이스를 이용하여 표현된다. 이 시스템은 사용자 정보를 이용한 마케팅, 광고 및 전시에서 사용될 수 있다.

Keywords

References

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