Research for user recognition data based image display technology using store display

매장 디스플레이를 활용한 사용자 인지 정보 기반 영상 표출 기술 연구

  • 홍신유 (서울과학기술대학교 나노IT디자인융합대학원 정보통신미디어공학전공) ;
  • 양승연 ((주)파이브텍) ;
  • 차재상 (서울과학기술대학교 나노IT디자인융합대학원 정보통신미디어공학전공)
  • Received : 2017.01.17
  • Accepted : 2017.03.28
  • Published : 2017.03.31

Abstract

In commercial facilities, it is very difficult in real to promote specific products among various products because various products are displayed and sold. Therefore, in order to promote information on most display products, there is a great tendency to rely on printed matter or salesperson. So, it is focused to display advertising or promotional video based on interactive user information by utilizing the diplay used in the store, and to implement technology considering energy saving. Also it is very utilized for a specific product sold or displayed at a commercial facility to be sent to manufacturer or advertiser who wants to promote specific products and content at customer contacts. In this study, we implemented that maximized advertisement effect through the advertisement video and combination of product using transparent display. we implemented User-oriented image display technology to provide an interactive service according to whether there is a user or not. Through this study, we proposed a new direction to maximize advertising/public relations effect in various commercial facilities.

상업 시설에는 다양한 상품을 진열하고 판매되고 있어 다양한 상품들 중 특정한 상품을 홍보하기가 매우 어려운 것이 현실이다. 그렇기 때문에 대부분의 진열된 상품의 정보를 홍보하기 위해서는 인쇄물이나 판매사원에 의존하는 경향이 크다. 따라서 매장에서 사용하고 있는 디스플레이를 활용하여 인터렉티브한 사용자 인지 정보를 기반으로 광고/홍보 영상 표출의 구현을 목적으로 두고 있으며, 상업 시설에서 판매/전시되고 있는 특정한 상품을 고객 접점에서 명확한 상품 및 컨텐츠를 홍보하길 원하는 제조업체 또는 광고업체에게 매우 유용하게 활용될 수 있는 기술이라고 판단된다. 본 연구에서는 일반 디스플레이가 아닌 투명 디스플레이를 활용하여 광고 영상과 제품의 결합을 통해 광고효과를 극대화하고 사용자 감응형 센서를 적용하여 사용자 인지 유무에 따른 인터렉티브한 서비스를 제공할 수 있도록 사용자 지향형 영상 표출 기술을 구현하였다. 이 기술 연구를 통해 다양한 상업시설에서 광고/홍보효과를 극대화할 수 있는 새로운 방향을 제시하였다.

Keywords

References

  1. 김소중, 심성욱 " 디지털 사이니지의 사용자 맥락성에 따른 매체효과 연구 : 편의점 디스플레이 광고를 중심으로", 한국광고홍보학보, 17(2), 2015.4, p104-137
  2. 김지만, 김대진 "3차원 깊이 영상 시퀸스에서의 정확한 사람계수 방법", 한국정보과학회 학술발표논문집, 2013.11, p712-713
  3. http://www.beautyhankook.com/news, http://it.donga.com/12338