참고문헌
- 고래영.김덕선.박진영.이상구 (2009). 모바일 환경에서의 Sage-Math의 개발과 선형대수학에서의 활용, 한국수학교육학회지 시리즈 E <수학교육 논문집>, 23(4), 1023-1041. (Ko, R.Y., Kim, D.S., Bak, J.Y. & Lee, S.G. (2009). Development of Mobile Sage-math and its use in Linear Algebra, J. Korea Soc. Math. Ed. Ser. E: Communications of Mathematical Education, 23(4), 1023-1041.)
- 교육인적자원부 (2007). 2007년 개정 중학교 수학과 교육과정 해설(3), 교육과학기술부 고시 제2006-75호 및 제 2007-79호에 따른. (The Ministry of Education, Science and Technology (2007). Commentary about the 2007 Revised Mathematics Curriculum.)
- 교육과학기술부 (2012). 스마트교육 추진 전략에 따른 교과서 개선 계획(안). (MOE (2012). Improvement plan of textbooks according to smart education promotion strategy.)
- 김경원.이상구 (2013). 모바일 선형대수학 스마트폰 콘텐츠 개발과 활용, 한국수학교육학회지 시리즈 E <수학교육 논문집>, 27(2), 121-134. (Kim, K.W. & Lee, S.-G. (2013). Development of smart-phone contents for mobile linear algebra, J. Korea Soc. Math. Ed. Ser. E: Communications of Mathematical Education, 27(2), 121-134.)
- 김광진 (2013). 한국과 미국의 고등학교 수학 디지털교과서 비교 연구 : 직선의 방정식을 중심으로. 석사학위논문, 성균관대학교. (Kim, K.J. (2013). Contrastive analysis on mathematics digital textbooks of high school in Korea and U.S.A. : Focused on the area of linear equation. Master's thesis, Sungkyunkwan University.)
- 노정민.장신호.조근영 (2013). 초등 과학과 디지털 교과서 활용을 위한 사례 기반 창의적 문제해결 수업모형 개발 및 적용, 한국열린교육학회 춘계학술대회 논문집, 139-147. (No, J.M., Jang, S.H. & Jo, G.Y. (2013). Development and application of case-based creative problem-solving instructional model for using elementary science and digital textbooks, Korea International Education Association Spring Conference, 139-147.)
- 류희찬.최경식 (2015). 수학교육에서 테크놀로지 활용의 새로운 모델 : 디지털교과서. In 고상숙, 고호경, 구나영, 김남희, 김리나, 김향숙, 김화경, 류희찬, 박만구, 손홍찬, 송민호, 윤인준, 이경화, 이상구, 이종학, 이중권, 임해미, 장경윤, 전영국, 조정수, 채정림, 최경식, 한세호(Eds.). 수학교육에서 공학적 도구 (pp. 125-253). 서울: 경문사. (Lew, H. & Choi, K.S. (2015). New model of using technology in mathematics education : Digital textbook, In Koh, S.S., Ko, H.K., Ku, N., Kim, N.H., Kim, R.N., Kim, H.S., Kim, H.K., Lew, H., Park, M.G., Son, H.C., Song, M.H., Yoon, I.J., Lee, K.H., Lee, S.G., Lee, J.H., Lee, J.G., Im, H.M., Chang, K.Y., Jun, Y.G., Cho, J.S., Chae, J.L., Choi, K.S. & Han, S.H.(Eds.). Technologies in Mathematics Education. (pp. 125-253). Seoul: Kyongmoonsa.)
- 미래창조과학부 (2016). 2016년도 대학 ICT연구센터육성지원사업 재공고, 미래창조과학부 공고 제2016-0263호. (Future Creative Science and Technology Research Institute(2016). A Study on Support of University ICT Research Center in 2016, 2016-0263.)
- 박경은.이상구 (2016). 선형대수학 플립드러닝(Flipped Learning) 강의 모델 설계 및 적용, 한국수학교육학회지 시리즈 E <수학교육 논문집>, 30(1), 1-22. (Park, K.E. & Lee, S.-G. (2016). Flipped Learning teaching model design and application for the University's "Linear Algebra", J. Korea Soc. Math. Ed. Ser. E: Communications of Mathematical Education, 30(1), 1-22.)
- 이상구.이긍희.최용석.이재화.이지영 (2015). R을 활용한 '대화형 통계학 입문 실습실' 개발과 활용, 한국수학교육학회지 시리즈 E <수학교육 논문집>, 29(4), 573-588. (Lee, S.-G., Lee, G.H., Choi, Y.S., Lee, J.H. & Lee, J.J. (2015). Interactive Statistics Laboratory using R and Sage, J. Korea Soc. Math. Ed. Ser. E: Communications of Mathematical Education, 29(4), 573-588.)
- 이상구.이재화.김경원 (2013). Sage 행렬계산기와 선형대수학 Sage 콘텐츠, 한국수학논문집, 21(4), 503-521. (Lee, S.-G., Lee, J.H. & Kim, K.W. (2013). Sage Matrix Calculator and full Sage contents for Linear Algebra, The Korean Journal of Mathematics, 21(4). 503-521.)
- 이상구.이재화.김경원 (2014). [빅북] 선형대수학, 교보출판사. (Lee, S.-G., Lee, J.H. & Kim, K.W. (2014). [BigBook] Linear Algebra, Kyobo Book. http://matrix.skku.ac.kr/2015-Album/BigBook-LinearAlgebra-SGLee-New-2015.pdf)
- 이상구.장지은.김경원 (2013). Sage와 Geogebra를 이용한 선형대수학 개념의 Visual-Dynamic 자료 개발과 활용, 수학교육 학술지, 2013국제수학영재교육학술대회 프로시딩, 113-123. (Lee, S.-G., Jang, J.E. & Kim, K,W. (2013). Development and Application of Visual-Dynamic Data for Linear Algebra Using Sage and Geogebra, Studies in Mathematical Education, Proceedings of the 2013 International Conf. on Math. Edu. 113-123)
- 최별님 (2012). 수학과 디지털교과서를 활용한 수업에서 자기주도적학습능력 신장, 석사학위 논문, 울산대학교 교육대학원. (Choe, B.N. (2012). Advantage of self-learning ability in classes using math digital textbook, Master's thesis, Ulsan Univ.)
- 한국교육학술정보원 (2012). 디지털교과서 활용 수업모형 연구(중등편). 연구보고 CR 2013-6. (KERIS(2012). A Study on the Application of Digital Textbook System. Research Report CR 2013-6.)
- 허남구 (2016). 수학과 디지털교과서에 대한 예비수학교사의 인식 연구, 한국콘텐츠학회논문지, 16(10), 364-372. (Heo, N.G. (2016). Analysis of Preservice Mathematics Teachers' Perceptions on Mathematics Digital Textbook. Journal of the Korea Contents Association, 16(10). 364-372.) https://doi.org/10.5392/JKCA.2016.16.10.364
- 허남구.류희찬 (2015), 활동 중심 수학과 디지털교과서의 개발 및 적용, 수학교육학연구, 25(2), 241-261. (Heo, N.G. & Lew, H. (2015). Development and Application of Action Based Mathematics Digital Textbook. The journal of educational research in mathematics, 25(2), 241-261.)