Abstract
This paper illustrates key features of an enterprise employment simulation which integrates a system dynamic feedback model with a cost-effectiveness optimisation capability utilising genetic algorithms. Its core is a 3-dimensional array structure tracking staff numbers by rank, by time-in-rank, by years-of-service. The resultant model, which could readily be adapted to non-Defence use, can identify, given user specification of any mix of employment rules, the likely patterns of employment behaviour including: resultant time-in-rank and years-of-service profiles; ability of a Unit to fill all positions to target strength; ability to fill promotional positions within normal rules for substantive promotion; need to fill promotional positions using rules for temporary promotion or transfer from outside; necessary recruitment pattern to sustain target strength.
본 논문은 알고리즘을 활용한 최적화를 바탕으로 한 시스템 다이내믹스 피드백 모델을 통해 고용 시뮬레이션의 특징을 제시하는 목적을 가지고 있고 직위, 근무기간, 계급 등의 요소를 중심으로 적정한 고용 인원을 제시하는 3차원 논리적 판단구조를 제공한다. 호주 육군의 고용정책에 대해 보다 신축적인 고용시스템을 제시할 목적으로 시스템 다이내믹스 모델을 통해 국방부의 변화가 심한 정책에 대한 안정적 고용 적정선을 파악한다. 특히 생산성을 최대로 발휘할 수 있는 필요한 고용 패턴 및 외부 인력의 고용, 내부인력의 타 조직으로 이동 등 다양한 가능성을 분석한다.