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Platform Design of Unity Launcher for the IoT Beacon based 3D Position

IoT 비콘기반의 3차원 위치표출 위한 유니티 런처의 플랫폼 설계

  • Received : 2015.03.09
  • Accepted : 2015.04.23
  • Published : 2015.04.30

Abstract

In this paper, an android platform with Unity engine was proposed for the effective 3D presentation of IoT sensor's position to IoT(Internet of Things) users. This android platform based home-gateway was designed with the cooperation of 3D unity engine for 3D texture according to MovieTexture simultaneously. As a result, the 3D presentation technology of IoT sensors was described with Unity based 3D modeling. In this proposed smart gateway, the 3D position was presented with the received RSSI(Received Signal Strength Indicator) and angle of IoT sensors. This 3D Unity launcher can be used for the 3D position, monitoring, and the life managing of IoT sensors with the beacon and 3 dimensional cube-style after the 3D conversion of 2D.

본 논문에서는 사물인터넷 사용자가 유니티 기반의 스마트 미디어에서 3차원 형태로 표출하고자 유니티 런처 플랫폼을 제안하였다. 안드로이드 기반의 홈 게이트웨이는 유니티 엔진을 연동하는 플랫폼에서 동영상과 3차원 무비 텍스쳐가 동시에 연동하게 되었다. 유니티 런처 기반의 플랫폼은 3차원 공간에서 IoT 센서의 위치를 표출하는 유니티 활용 방안을 설계하였다. 제안한 스마트 게이트웨이 플랫폼에서 3차원 사물인터넷 센서의 위치를 추적하는 방식은 센서의 무선신호세기인 RSSI 신호와 방위각 정보를 활용함으로서 3차원 공간 상에서 IoT 센서의 3D 위치를 표출할 수 있다. 유니티 런쳐가 탑재된 스마트 게이트웨이 플랫폼은 3차원 입체모형으로 IoT 센서의 위치를 표출하기 위해 2D 평면도를 3차원으로 변환할 수 있다. 이러한 플랫폼은 3차원 큐브 형태로 센서의 위치 표시함으로서 IoT 센서의 동작 상태를 모니터링 할 수 있으며, 설치에서 폐기까지의 생애 주기를 표시할 수 있다.

Keywords

References

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