DOI QR코드

DOI QR Code

Simulation-based Analysis of Electric Power Consumption Efficiency for Self-Driving Roller Conveyor Systems

시뮬레이션 기반 자체 구동 롤러 컨베이어 물류시스템의 전력 효율 분석

  • 김영주 (한국철도기술연구원 물류시스템연구팀) ;
  • 박희남 (아주대학교 대학원 산업공학과) ;
  • 함원경 (아주대학교 대학원 산업공학과) ;
  • 박상철
  • Received : 2015.08.28
  • Accepted : 2015.09.17
  • Published : 2015.09.30

Abstract

This paper is to analyze the efficiency of power consumption in logistic systems that are based on self-driving roller conveyors by the simulation technology. The improvement of the efficiency brings advantages for reducing greenhouse gas emission and logistics costs. A self-driving roller conveyor is operated only when products are loaded on itself. Thus, the self-driving roller conveyor systems consume less electric power than continuous-driving roller conveyor systems. In this paper, we design a DEVS (Discrete-Event based System) based simulation model and construct self-driving roller and continuous-driving roller conveyor models. For the verification and validation of the designed simulation system and conveyor models, we model a corresponding logistic model for the experimental environment and compare between the model and a real system. The main objective of this paper is to describe the power consumption advantage of self-driving roller conveyor based logistic systems using a simulation method.

본 논문은 시뮬레이션을 기반으로 자체 구동 롤러 컨베이어 물류시스템의 전력 효율을 분석하는 연구이다. 물류 시스템의 전력 효율 향상은 온실 가스 배출과 물류 비용을 감소시키는 이점을 가져온다. 자체 구동 롤러 컨베이어는 제품이 접근할 때에만 구동이 된다. 따라서 자체 구동 롤러 컨베이어 기반 시스템은 연속 구동 롤러 컨베이어 시스템에 비해 더 적은 전력을 소비한다. 본 논문에서는 DEVS(이산 사건 기반 시스템) 기반의 시뮬레이션 시스템을 설계하고 자체 구동 롤러와 연속 구동 롤러컨베이어 모델을 구축하였다. 설계된 시뮬레이션시스템과 컨베이어 모델의 검증과 확인을 위해 우리는 실험 환경에 대응하는 물류 모델을 모델링하고 모델과 실제 시스템간의 비교를 하였다. 본 연구의 주된 목적은 시뮬레이션 방법을 사용하여 자체구동 롤러 컨베이어 기반 물류 시스템의 전력 소비의 이점을 설명하는 것이다.

Keywords

References

  1. Rommert Dekker, Jacqueline Bloemhof, Ioannis Mallidis. (2012), "Operations Research for green logistics - An overview of aspects, issues, contributions and challenges", European Journal of Operational Research, 219, pp. 617-679.
  2. S. Takakuwa. (1994), "Precise Modeling and Analysis of Large-Scale AS/RS", 1994 Winter Simulation Conference, pp. 1001-1007.
  3. Chieh-Yu Lin, Yi-Hui Ho. (2008), "An Empirical Study on Logistics Service Providers' Intention to Adopt Green Innovations", Journal of Technology Management & Innovation, 3, pp. 17-26.
  4. Liwen Zheng, Juan Zhang. (2010), "Research on Green Logistics System Based on Circular Economy", Asian Social Science, 11, p. 116-119.
  5. Michael G. Kay. (2012), "Material Handling Equipment".
  6. Tag Gon Kim. (1994), "DEVSIM++ User's Manual", Department of Electrical Engineering, KAIST, Korea.
  7. Tag Gon Kim, Sung Bong Park. (1992), "The DEVS Formalism: Hierarchical Modular Systems Specification in С++", Proc of 1992 European Simulation Multiconference, p. 152-156.
  8. B. P. Zeigler. (1984), "Multifacetted modeling and discrete event simulation", Academic Press, Orland.
  9. A Varga. (2001), "THE OMNET++ DISCRETE EVENT SIMULATION SYSTEM".