References
- A. Arcavi, Two benefits of using history, For the learning of mathematics 11(2) (1991), 11.
- A. Arcavi,M. Bruckheimer, R. Ben-Zvi, Maybe a mathematics teacher can profit from the study of the history of mathematics, For the learning of mathematics (1982), 30-37.
- E. Barbin, The reading of original texts: how and why to introduce a historical perspective, For the learning of mathematics 11(2) (1991), 12-13.
- Chang H., Seeing Joseon mathematics in the perspective of mathematics education, Mathematics and Education, 2009(7/8), 2009. 장혜원, 수학교육적 관점에서 조선 산학 바라보기, 수학과 교육 2009(7/8), 전국수학교사모임.
- Curriculum and Teaching Material Research Institute(CTMRI), Shuxue 1-1, People' s education press, 2012. 과정교재연구소, 수학 1년급 상책, 인민교육출판사, 2012.
- CTMRI, Shuxue 1-2, People's education press, 2012. 과정교재연구소, 수학 1년급 하책, 인민교육출판사, 2012.
- CTMRI, Shuxue 2-1, People's education press, 2013. 과정교재연구소, 수학 2년급 상책, 인민교육출판사, 2013.
- CTMRI, Shuxue 2-2, People's education press, 2013. 과정교재연구소, 수학 2년급 하책, 인민교육출판사, 2013.
- CTMRI, Shuxue 3-1, People's education press, 2009. 과정교재연구소. 수학 3년급 상책, 인민교육출판사, 2009.
- CTMRI, Shuxue 3-2, People's education press, 2008. 과정교재연구소, 수학 3년급 하책, 인민교육출판사, 2008.
- CTMRI, Shuxue 4-1, People's education press, 2004. 과정교재연구소, 수학 4년급 상책, 인민교육출판사, 2004.
- CTMRI, Shuxue 4-2, People's education press, 2005. 과정교재연구소, 수학 4년급 하책, 인민교육출판사, 2005.
- CTMRI, Shuxue 5-1, People's education press, 2009. 과정교재연구소, 수학 5년급 상책, 인민교육출판사, 2009.
- CTMRI, Shuxue 5-2, People's education press, 2006. 과정교재연구소, 수학 5년급 하책, 인민교육출판사, 2006.
- CTMRI, Shuxue 6-1, People's education press, 2009. 과정교재연구소, 수학 6년급 상책, 인민교육출판사, 2009.
- CTMRI, Shuxue 6-2, People's education press, 2009. 과정교재연구소, 수학 6년급 하책, 인민교육출판사, 2009.
- CTMRI, Shuxue 7-1, People's education press, 2007. 과정교재연구소, 수학 7년급 상책, 인민교육출판사, 2007.
- CTMRI, Shuxue 7-2, People's education press, 2007. 과정교재연구소, 수학 7년급 하책, 인민교육출판사, 2007.
- CTMRI, Shuxue 8-2, People's education press, 2008. 과정교재연구소, 수학 8년급 상책, 인민교육출판사, 2008.
- CTMRI, Shuxue 8-2, People's education press, 2008. 과정교재연구소, 수학 8년급 하책, 인민교육출판사, 2008.
- CTMRI, Shuxue 9-1, People's education press, 2009. 과정교재연구소, 수학 9년급 상책, 인민교육출판사, 2009.
- CTMRI, Shuxue 9-2, People's education press, 2009. 과정교재연구소, 수학 9년급 하책, 인민교육출판사, 2009.
- J. Fauvel, Using history in mathematics education, For the learning of mathematics 11(2) (1991), 3-6.
- Jeon Y. J., History of mathematics education in China. The Korean Journal for History of Mathematics 24(2) (2011), 91-108. 전영주, 중국의 수학교육사, 한국수학사학회지 24(2) (2011), 91-108.
- KERIS, RISS, http://www.riss.kr/index.do.2015.2.3
- Korea Institute for Curriculum and Evaluation, 2012 International trends of curriculum and evaluation: Taiwan, Signapore, Japan, China, KICE, 2012. 한국교육과정평가원. 2012 교육과정.교육평가 국제동향 연구 : 대만.싱가포르.일본.중국, 한국교육과정 평가원 연구자료 ORM 2012-115-1, 2012.
- Min S. Y., A Study on the historico-genetic principle of learning and teaching mathematics, Doctoral dissertation in Seoul National University, 2002. 민세영, 역사발생적 수학 학습-지도 원리에 관한 연구, 서울대학교 대학원 박사학위논문, 2002.
- P. Ransom, Whys and hows, For the learning of mathematics 11(2) (1991), 7-9.
- Seo J. Y. et al, International Comparison Research of Textbook Policy, 2011. 서지영 외, 교과서 정책 국제 비교, 한국교육과정평가원 연구자료 RRO 2011-1.
- C. Tzanakis, A. Arcavi et al, Integrating history of mathematics in the classroom: an analytic survey. In J. Fauvel, & J. van Maanen(eds.), History in mathematics education: the ICMI study, Kluwer, 2000, 201-240.
Cited by
- 중국 고등학교 수학 교육과정 및 교과서의 수학사 내용 분석 vol.31, pp.5, 2015, https://doi.org/10.14477/jhm.2018.31.5.235
- 2015 개정 교육과정에 따른 <수학 II> 교과서에 나타난 수학사 활용 유형 분석 vol.33, pp.4, 2019, https://doi.org/10.7468/jksmee.2019.33.4.471